6.5
anonymous geeft "Pretty Little Liars - Seizoen 5" een 6.5.
Geschreven door anonymous op 11 Mei 2015.
0
0

Pretty Little Liars - Seizoen 5

Het is een tijdje gelden dat ik ben begonnen met kijken naar Pretty Little Liars. Vanaf het begin heb ik de serie gevolgd. Inmiddels is seizoen 5 alweer aangebroken en is een zesde seizoen overigens al aangekondigd. Ondertussen moet ik toegeven dat ik de serie meer uit principe kijk omdat ik graag wil weten wie toch die onheilspellende ‘A’ is. Wat voor mij eerst een spannende en zeer verslavende serie was, is tegenwoordig slechts een wegkijkserie geworden. Wél nog steeds vermakelijk om naar te kijken maar niet meer met de drang om meteen alles te willen zien.

Om het geheugen op te frissen, even in het kort waar Pretty Little Liars ook al weer over gaat. Iedereen heeft wel iets te verbergen in Rosewood. Na de vermissing van Queen Bee en beste vriendin Alison (Sasha Pieterse, Heroes) komen de vier vriendinnen Aria (Lucy Hale, A Cinderella Story: Once Upon a Song), Hanna (Ashley Benson, Spring Breakers), Spencer (Troian Bellisario, Lauren) en Emily (Shay Mitchell, Aaron Stone) weer bij elkaar. De vriendinnen ontvangen vreemde, onbehagelijke berichten van iemand die zichzelf ‘A’ noemt. Hun leven wordt een ware hel en de zoektocht naar ‘A’ gaat van start.

Tijdens seizoen vier zijn we er eindelijk achter gekomen wat er allemaal met Alison is gebeurd. Of moeten we de waarheid met een korreltje zout nemen? De gebeurtenissen vragen in ieder geval om meer antwoorden. Vijf seizoenen verder zijn Aria, Hanna, Spencer en Emily herenigd met Alison, of ze dit nu leuk vinden of niet. De terugkeer van Alison verandert alles en zet hun leven, en heel Rosewood, op zijn kop. De Liars laten zich daar echter niet door stoppen. Ze nemen het heft in eigen handen. Dat betekent dat ze niet meer afwachten en hun martelaar ‘A’, koste wat het kost, willen ontmaskeren. Oog om oog, tand om tand. Seizoen 5 is een seizoen met nieuwe geheimen, de Liars die steeds dichter bij antwoorden lijken te komen en ‘A’ die gevaarlijker is dan ooit. En niet te vergeten: de aankondiging van the big ‘A’ reveal waar kijkers al jaren op wachten.

Seizoen vijf voelt aan als ieder ander seizoen van Pretty Little Liars. Roddels, dwaalsporen, plot twist en wel of geen waarheid. Hoe lang kunnen de makers hier nog mee doorgaan zou je denken…. Het enige waar ik echt van stond te kijken was een bepaalde plot twist. Wat heb ik daar van genoten. Vanaf dat moment wordt de spanning opgepikt en weet de serie weer enigszins te boeien. Toch gaat de kwaliteit van de serie voor mijn gevoel steeds meer achteruit. Jammer!

Om eerlijk te zijn had ik persoonlijk ook meer verwacht van the big ‘A’ reveal. Na vijf seizoenen beginnen de dwaalsporen en het gissen toch een beetje te vervelen. Een niet teleurstellende ontknoping was wel op zijn plaats geweest. Ik heb dan ook mijn twijfels over het volgende seizoen. Of ik ga kijken weet ik niet zeker maar ik denk het wel… Al is het maar om nog steeds mijn vragen beantwoord te krijgen. Ach ja, stiekem is (en blijft) het ergens ook wel mijn guilty pleasure om naar Pretty Little Liars te kijken.
Volg Pretty Little Liars
Til DeAth Do Us PArt
Til DeAth Do Us PArt