7
Bo Verhoef geeft "Pretty Little Liars: The Perfectionists - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door Bo Verhoef op 13 april 2019.
0
0

Pretty Little Liars: The Perfectionists - Eerste aflevering

Pretty Little Liars: The Perfectionists is de nieuwste serie van de Amerikaanse zender Freeform en is een spin-off van een van de bekendste series van de afgelopen jaren, Pretty Little Liars. Laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen. Deze serie had net zo goed gewoon The Perfectionists kunnen heten, want de enige connectie met Pretty Little Liars zijn de twee actrices die de rollen van Mona Vanderwaal (Janel Parrish) en Alison DiLaurentis (Sasha Pieterse) speelden in de originele serie. Toch weet I. Marlene King weer een intrigerende eerste aflevering neer te zetten en ik denk dat het zeker weer een hit kan gaan worden. Als het maar niet te veel op Pretty Little Liars wil gaan lijken..

Ik denk dat het zeker weer een hit kan gaan worden. Als het maar niet te veel op Pretty Little Liars wil gaan lijken..

De eerste aflevering begint met Mona die een mes vasthoudt en hem uitsteekt naar Alison. Voor taart deze keer, maar bij Pretty Little Liars weet je het natuurlijk nooit. De taart is voor Alison, die een baan heeft gekregen op Beacon Heights University. Beiden raken aan de praat over vroeger en over de toekomst en dat ze hun leven willen verbeteren. Ze willen de wereld vol leugens, haat, moord en mysteries achter zich laten. Niet wetende, dat in het plaatsje Beacon Heights net zulke rare dingen staan te gebeuren.

Ondanks dat de eerste aflevering met name inzoomt op Alison, maken we ook kennis met een aantal andere karakters. Eerst zien we Dylan (Eli Walker), een jongen die samenwoont met zijn vriend en oefent voor een muziekbeurs, daarnaast hebben we Ava (Sofia Carson), een mode-tech junkie wier glimlach een heleboel verbergt en de derde persoon is Caitlin (Sydney Park), de ultraslimme dochter van een vrouwelijke (lesbische) politicus. Degene die deze drie studenten met elkaar verbindt is Nolan Hotchkiss (Chris Mason), een samenzwerende en chanterende sociopaat wiens familie Beacon Hights University bezit. Nolan chanteert zowel Dylan, als Ava en Caitlin en laat ze precies doen wat hij wil. Het drietal wil hier niks van weten, maar kan ook weinig tegen Nolan doen. Tenzij ze hem vermoorden natuurlijk. Maar dat kan niet in de spin-off van Pretty Little Liars, toch?

Eigenlijk is deze eerste aflevering eigenlijk precies wat je zou verwachten van een spin-off van de o zo vertrouwde populaire serie van de afgelopen jaren.

Eigenlijk is deze eerste aflevering eigenlijk precies wat je zou verwachten van een spin-off van de o zo vertrouwde populaire serie van de afgelopen jaren. Je hebt een paar originele karakters, een paar interessante nieuwe karakters en de oude themesong in een nieuw jasje. Maar er is ook moord, er zijn complotten en er is een mysterieuze technische wereld rondom Beacon Heights gaande. En zoals altijd bij Pretty Little Liars, eindig je na een aflevering weer met meer vragen dan antwoorden. En dat is misschien juist waarom het deze nieuwe serie meteen weer leuk maakt. De oude serie was echt klaar en uitgeschreven. Maar nu is er een nieuwe stad, nieuwe families, een nieuw verhaal en allemaal moderne ontwikkelingen en onderwerpen. Precies wat we nodig hadden!
Volg Pretty Little Liars: The Perfectionists
Enter the Professor
Enter the Professor