5.5
Bo Verhoef geeft "Perfect Harmony - Eerste aflevering" een 5.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 7 Oktober 2019.
0
0

Perfect Harmony - Eerste aflevering

Perfect Harmony is de nieuwste komedieserie van de Amerikaanse zender NBC. De eerste aflevering begint met een shot van Arthur Cochran (gespeeld door Bradley Whitford, bekend van The Handmaid’s Tale) zittend in zijn auto bij een kerk. Hij rouwt om de dood van zijn vrouw in hun woonplaats Kentucky. Onder invloed overweegt hij zijn eigen wil om te leven.

Hij vraagt zijn vrouw om een teken wat hij moet doen. Op dat moment hoort hij een koor dat repeteert met het nummer ‘Hallelujah’ en besluit dat dat absoluut niet het laatste geluid is dat hij hoort. Hij gaat meteen naar binnen en corrigeert alles wat iedereen doet, van het glijden van en naar noten als de uitspraak van sommige woorden. Nadat alle correcties zijn aangebracht, zingt de groep plotseling als één en willen ze dat Arthur blijft om hen te helpen in hun komende koorwedstrijd.

Zal de serie later minder voorspelbaar zijn? Kunnen de karakters nog verrassen? Ik betwijfel het, maar de tijd zal het leren.

Het koor wordt geleid door Ginny (Anna Camp, bekend van Pitch Perfect), een bijna alleenstaande moeder die de positieve kant van het leven probeert in te zien. Haar echtgenoot Wayne (Will Greenberg), is een idioot die denkt dat hij nog een kans heeft om Ginny terug te krijgen. Dan is er nog de gevoelige Dwayne (Geno Segers), die altijd verliefd is op Ginny, de zelfverzekerde Adams (Tymberlee Hill) die denkt dat ze een betere zanger is dan ze werkelijk is en tenslotte de eigenzinnige dominee Jax (Rizwan Manji).

Arthur twijfelt eerst of hij het koor gaat helpen, maar nadat hij de pastoor van andere lokale kerk ontmoet, die hem afwees, is hij vastberaden om dat koor te verslaan. Het koor realiseert zich al snel dat hun nieuwe koorleider meer doet dan coachen en Arthur heeft wellicht een vriendenkring gevonden waar hij misschien helemaal niet naar op zoek was..

Ik kan me voorstellen dat deze serie erg veel herkenbare onderdelen heeft. Het heeft namelijk erg veel overlap met al bestaande series en films (zoals Glee en Pitch Perfect). Whitford en Camp spelen hun rol uitstekend, maar ik denk dat de serie wel erg voorspelbaar is. Zal de serie later minder voorspelbaar zijn? Kunnen de karakters nog verrassen? Ik betwijfel het, maar de tijd zal het leren.
Volg Perfect Harmony
Regionals
Regionals