5
Emile Goessens geeft "Paula - Eerste aflevering" een 5.
Geschreven door Emile Goessens op 10 juli 2017.
0
0

Paula - Eerste aflevering

De Britse zender BBC Two, die series als Peaky Blinders en The Last Kingdom heeft uitgezonden, kwam eind mei met een nieuwe dramaserie genaamd Paula. De regisseur (Alex Holmes) is vooral bekend van documentaires. Zo heeft hij een documentaire over Lance Armstrong gemaakt (2014), maar ook een documentaire over Dunkirk (2004). Series die uit Engeland komen, hebben vaak niet veel afleveringen. Ook bij de serie Paula is dit het geval. De serie telt slechts drie afleveringen.

In de eerste aflevering duiken we in het leven van Paula (Denise Gough, What Remains). We zien dat ze als scheikunde lerares werkt op een school en een affaire heeft met een collega. Eigenlijk wil ze de affaire beëindigen, maar opeens staat haar collega Philip (Edward MacLiam, DCI Banks) bij haar voor de deur en geeft ze toch weer toe. Wanneer ze een geluid in de kelder horen, gaan ze op onderzoek uit. Al snel blijkt dat ze een rattenprobleem in de kelder heeft. Philip is niet mans genoeg om haar te helpen. Sterker nog, hij rent nog bijna sneller de trap op dan Paula. Met zo’n vent kan Paula helemaal niets, dus moet ze iemand zoeken die haar wil helpen met haar rattenprobleem. Per toeval komt ze James (Tom Hughes, Victoria) tegen die haar wel kan helpen. James claimt haar rattenprobleem opgelost te hebben, maar niets is minder waar. Paula is blij omdat ze denkt van de plaag af te zijn en drinkt een wijntje met James. Van het een komt het ander en voor ze het weet heeft ze een one night stand met James gehad. Helaas voor Paula begint de ellende nu pas echt…

Hoewel de eerste aflevering van Paula "slechts" zestig minuten duurt, voelt dit veel langer aan. Het is een vrij trage serie en veel wijzer word je in de eerste aflevering niet. Natuurlijk is het de bedoeling van de makers om je verder te laten kijken, maar dan moet de serie wat mij betreft ook spannend zijn, en ook dat is de eerste aflevering van Paula niet echt. Voor de rest is de eerste aflevering van Paula ook behoorlijk teleurstellend. De karakters worden nauwelijks voorgesteld, er zitten een hoop plotgaten in het verhaal en het einde van de eerste aflevering kwam nogal abrupt. Hopelijk maken de overige twee afleveringen een hoop goed en krijgen we de antwoorden waar we naar zochten!
Volg Paula
Episode 3
Episode 3