8
anonymous geeft "Parenthood - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 8 juni 2014.
1
0

Parenthood - Seizoen 1

Liefhebbers, televisieboefjes, binge-kijkers en alle andere tv-fanaten: ik wil jullie voorstellen aan een serie die dierbaar voor mij is. Zij is nog even bezig met de harten stelen van andere kwaliteitliefhebbers, maar ze komt er zo aan. Ah, daar is ze: liefhebbers, ontmoet Parenthood! Nu ik jullie heb geïntroduceerd staat de weg open voor een innige band met één van de betere series op een broadcastzender. Ik hoop dan ook dat de familie Braverman jullie net zo warm onthalen als bij mij het geval was.

In Parenthood staan de vier kinderen van Zeek (Craig T. Nelson, The District) en Camille Braverman (Bonnie Bedelia, The Division) centraal. Adam (Peter Krause, Six Feet Under) is de oudste en daarna komen Sarah (Lauren Graham, Gilmore Girls), Julia (Erika Christensen, Six Degrees) en Crosby (Dax Shepard, Hit and Run). Allen hebben zij kinderen en zo hun eigen alledaagse sores. Naast dat zij hun eigen gezin draaiende proberen te houden, zien wij ook de hechte band van de familie Braverman en hoe zij elkaar door dik en dun steunen. De kijker krijgt mee dat het ouderschap moeilijk is en zijn worstelingen kent, maar niets zo een voldoening geeft als het geluk van je gezin en familie.

Parenthood komt van Jason Katims, de man die verantwoordelijk is voor een van de beste series aller tijden, Friday Night Lights. Katims heeft dezelfde authenticiteit die laatstgenoemde serie zo kenmerkt overgeheveld naar deze serie. Parenthood voelt echt aan, het familieleven wordt ‘echt’ uitgebeeld en de serie laat zien dat het leven niet over rozen gaat. Dit eerste seizoen kent de nodige clichés en vertrouwde types (de verstandige broer, het zwarte schaap, de carrièrevrouw en de onvolwassen flierefluiter) en heel verrassend is het allemaal niet, maar maakt dat uit als alles zo hartverwarmend is?

Gedurende dit korte seizoen leer je de personages echt kennen en leer je om hen geven. Je raakt begaan met hun lot en je hoopt dat het geluk hen zal toelachen. Het zijn echte mensen met echte problemen, problemen die jij ook zou kunnen meemaken. Verwacht net als in Friday Night Lights geen imposante cameratechnieken, maar een lens die emotie probeert te vangen en het leven zo ongefilterd mogelijk probeert te brengen. Vooral ouders zullen de zorgen over het gezin herkennen en hechte families zullen genoeg zaken herkennen die hun gezin kenmerkt. Dit zijn mensen in wiens schoenen jij ook zou kunnen staan en dat maakt het vertrouwd.

Dit eerste seizoen gaat onder andere over opnieuw beginnen, je carrière proberen te combineren met het moederschap, leren hoe een vader te zijn voor je zoon, leren om te gaan met een stoornis van je zoon en je kinderen een veilige thuisbasis bieden. Alledaagse onderwerpen die treffend worden belicht en door de uitstekende cast beeldig naar het beeldscherm wordt vertaald. Wat ook voor de serie spreekt is dat er in dit seizoen nog geen enkel hoofdpersonage is die op de zenuwen werkt, iets wat het kijken natuurlijk makkelijker maakt. Iedereen die op zoek is naar een serie die het alledaagse leven zo authentiek mogelijk probeert te vangen, moet aankloppen bij Parenthood.
Volg Parenthood
May God Bless and Keep You Always
May God Bless and Keep You Always