7
anonymous geeft "Paranoid - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door anonymous op 15 januari 2017.
3
0

Paranoid - Eerste aflevering

Paranoid is zogehete mini-serie, gemaakt door ITV, die draait om de crime in Europa. De allereerste scene heeft je al direct te pakken. Een soort mengsel van een horror (wel een lichte dan) en een thriller komen al direct samen. “Waarom is dit gedaan en wie was die man?!” gaat er al direct door je hoofd heen. Als dat in het begin van de serie al door je heen gaat, kan dat alleen maar meer goeds beloven voor de rest van de eerste aflevering.

Als je fan bent van dit soort series is het zeker het kijken waard

De eerste aflevering laat beetje bij beetje zien wat je kan gaan verwachten in de rest van de afleveringen. Zo maak je al direct kennis met vrijwel alle personages in de aflevering. Iets wat ook weer erg negatief kan worden gezien. Je stuit direct op meer dan vijf verschillende verhaallijnen en daarnaast moet je ook nog kijken naar hoe de moord gaat worden opgelost. Ook dit laatste laat al direct zien dat zij de moord niet in een aflevering zullen oplossen. Dat laatste ervaar ik dan weer als een positief puntje.

Toch is het wel de moord die bij je zal blijven

Alle persoonlijke verhalen van de politie loopt dwars door het onderzoeken van de moord heen. Dit maakt de serie iets persoonlijker, maar ook een stuk rommeliger. Er zijn in een aflevering zó veel personages die allemaal iets aan je moeten laten zien. Dit kan verwarrend zijn en ook misschien wel een reden om te stoppen na aflevering één. Toch is het wel de moord die bij je zal blijven en ook dat is voor mij de reden geweest om de serie verder door te kijken. Wel moet je echt houden van een detective serie, anders zal dit niks voor jou zijn.

Een ander pluspunt aan deze serie is de cast. Er wordt ontzettend goed in geacteerd en hierop kan je de serie echt niet afwijzen. Als je fan bent van dit soort series is het zeker het kijken waard. Aflevering één is dan misschien niet zo denderend, maar ik weet bijna zeker dat de andere afleveringen dit goed zullen maken.
Volg Paranoid
Episode 8
Episode 8