10
Jessica Dillema geeft "One Tree Hill - Seizoen 9" een 10.
Geschreven door Jessica Dillema op 5 april 2013.
0
0

One Tree Hill - Seizoen 9

One Tree Hill. Een serie waar ik in korte tijd zeer gehecht aan was geraakt. Pas toen het negende seizoen al uitgezonden werd in Amerika ontdekte ik de serie en in korte tijd heb ik de eerste acht seizoenen gekeken. Hoe dichter ik bij het laatste seizoen kwam hoe meer ik begon te balen. Ik wilde niet dat het zou stoppen. De serie kijkt lekker weg en in korte tijd word je helemaal opgeslokt in de levens van de diverse personages die hun lief en leed met de fans van One Tree Hill delen.

Dit laatste seizoen had helaas veel minder afleveringen dan alle vorige seizoenen het geval was. Het was echt het einde. De laatste aflevering van het achtste seizoen eindigde met Brooke die beviel van een prachtige tweeling. Mouth en Millie hadden hun eigen ochtend show. Chase die toch bij Alex en Chuck blijft. Nathan die op bezoek gaat bij Dan en hem een weg terug in zijn leven en het leven van zijn familie geeft. En de beelden van de kleine Jamie Scott die net als zijn oom Lucas in een grijze hoody van Scott’s Body Shop en met een basketbal over de brug dribbelt.

Seizoen negen omhelst nieuwe wensen, uitdagingen en gevaren. De eerste aflevering start met drama en verwarring. Beelden van een brandend café en een voice-over van Nathan. We zien beelden van Dan samen met Chris Keller en een pistool. Chase die bebloed in een politiewagen wordt gezet. Clay die ruzie maakt met Quinn. Haley die een lichaam moet identificeren en in huilen uitbarst. Julian die in elkaar geslagen wordt. En dat allemaal in slechts de eerste twee minuten. Verwarring is in elk geval gezaaid en je nieuwsgierigheid wordt getriggerd. Na die twee minuten kom je erachter dat dit een blik op gebeurtenissen uit het laatste seizoen is. Het is meteen duidelijk dat dit geen rustig seizoen zal worden.

Hoewel ik sommige gebeurtenissen ietwat over de top en dramatisch vind, zoals wat dit seizoen met Nathan zal gebeuren, blijf ik het een topseizoen vinden. Maar wat zorgde ervoor dat ik die ene verhaallijn door de vingers kon zien? Al die andere verhaallijnen en het uitmuntende acteerwerk van de personages. Een groot fan ben ik zeker van Bethany Joy Lenz die de rol van Haley James Scott vertolkt. Ik vind het prachtig hoe ze haar emoties op het scherm vertoont. Maar ook de andere acteurs, actrices en kind sterren zetten hun personages voortreffelijk neer.

Gebeurt er verder nog wat? Natuurlijk! Brooke en Julian hebben nu een tweeling om op te voeden en willen daarnaast ook nog carrière maken. Haley en Nathan hebben zo hun eigen verhaallijn die door de hele serie loopt, waardoor Nathan dit laatste seizoen veel minder te zien is en Haley laat zien hoe ontzettend sterk ze is. Dan Scott keert terug en dat betekent altijd spektakel. Daarnaast keren Chris Keller en Deb terug, maar ook zien we Lucas Scott heel even weer in de serie verschijnen. Maar ook de verhaallijn van Clay en Quinn blijft geweldig en ik vind de verhaallijn met de nieuw geïntroduceerde Logan (Pierce Gagnon) één van de mooiste verhaallijnen in dit laatste seizoen. Een geliefd personage zal overlijden dit seizoen, maar we zien ook een prachtige trouwerij.

De laatste aflevering, die ook toepasselijk One Tree Hill getiteld is, vind ik werkelijk een prachtig afscheid en een groot feest om te bekijken. Tranentrekkende momenten van geluk, een optreden van de geweldige Gavin DeGraw, en de serie sluit af met een mooi woord van de personages in de toekomst. We nemen hier afscheid van een serie die een grote fanbase achter laat. Een serie die ons mee heeft gesleept in alle prachtige en spannende verhaallijnen en die ons heeft geïntroduceerd aan ontzettend goede muziek. Ik luister nog regelmatig naar nummers van Tyler Hilton, Bethany Joy Lenz, Jana Kramer en vele anderen die in de serie hebben gezongen. One Tree Hill is een serie die altijd een speciaal plekje zal hebben in mijn hart. Ik zal de personages en hun unieke persoonlijke eigenschappen enorm missen.
Volg One Tree Hill
One Tree Hill
One Tree Hill