Lucas Verbunt geeft "Now Apocalypse - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door Lucas Verbunt op 30 Maart 2019.
0
0

Now Apocalypse - Eerste aflevering

Oke, wat heb ik net precies gezien?

Dat is het eerste wat ik kwijt wil, want wat is dit een rare serie. Niet in de negatieve zin, ik vond het eigenlijk best wel tof om te kijken, maar wel heel erg raar. Now Apocalypse vertelt het verhaal van millennial Ulysses (Avan Jogia, Victorious). Ulysses woont in Los Angeles samen met zijn beste vriend Ford (Beau Mirchoff, Awkward) en trekt veel op met diens 'vriendin' Severine (Roxane Mesquida, Gossip Girl) en zijn eigen beste vriendin Carly (Kelli Berglund, Lab Rats). Ulysses doet de ontdekking dat hij voorspellende dromen heeft en hier wordt hij nogal door geplaagd, deze dromen geven hem het gevoel dat einde van de wereld eraan zit te komen. Terwijl deze dromen hem plagen probeert hij, samen met z'n vrienden, te navigeren door een wereld van seks, drugs en faam in het rumoerige Los Angeles. In de serie zijn ook nog rollen weggelegd voor onder anderen Tyler Posey (Teen Wolf) en Jacob Artist (Glee).

I'm a millennial, so sexual fluidity is kind of a requirement.

Laten we beginnen met de constatering dat er veel naakt in deze serie zit. Als je daar niet van houdt, begin er dan niet aan. Now Apocalypse onderzoekt seksualiteit, seksuele fluiditeit en open relaties. Om eerlijk te zijn is dat voornamelijk waar de eerste aflevering op in gaat. Ik denk dat in de komende afleveringen er nog wel wat andere onderwerpen aan bod komen, maar dit zal het voornaamste discussiepunt zijn.

Ik weet eigenlijk nog niet echt waar de serie naartoe gaat, of probeert te gaan. De eerste aflevering wekt wel mijn interesse en ik ben benieuwd naar wat komen gaat. Het acteerwerk is goed genoeg en het zonnige Los Angeles zorgt voor een goede setting. De onderwerpen die besproken worden zullen bij veel mensen aanslaan, maar tegelijkertijd zal de serie met veel andere mensen de plank totaal mis slaan. Het is dus echt een kwestie van interesse en smaak af je deze serie leuk gaat vinden. Dat is natuurlijk altijd wel het geval, maar hier nog een stukje extra.

Now Apocalypse
© Starz

Ik ben in ieder geval geïntrigeerd en ga zeker verder kijken. Voor nu geef ik Now Apocalypse nog een kleine 7. Vooral omdat ik niet weet waar het naartoe gaat en of er nog iets meer verhaal uit gaat komen. We zullen het zien! Ik ben heel erg benieuwd naar de mening van anderen met betrekking tot deze serie, dus laat het me alsjeblieft weten!
Volg Now Apocalypse
Everything Is Gone Forever
Everything Is Gone Forever