Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!
Leuk?
2
0
Bekijk stemmen

The CW vernieuwt series als Arrow, Riverdale en The Flash

The CW gaat een hele reeks series vernieuwen, zo is donderdag bekend gemaakt door CW-president Mark Pedowitz, tijdens de TCA-winterpresentatie in Pasadena.

De series Charmed (2018) en Legacies krijgen een tweede seizoen. Arrow krijgt een achtste seizoen, Black Lightning een derde seizoen, DC's Legends of Tomorrow een vijfde seizoen, Dynasty (2017) een derde seizoen, The Flash (2014) een zesde seizoen, Riverdale een vierde seizoen, Supergirl een vijfde seizoen en Supernatural een vijftiende seizoen.

Opvallend genoeg ontbreekt in de lijst All American (2018). In mei gaat The CW besluiten of er een vervolg komt. CW-president Mark Pedowitz: "De vroege vernieuwing van deze kenmerkende CW-series geeft ons een voorsprong bij het invullen van het seizoen 2019-2020, en dit is nog maar het begin. Deze series vormen een sterke basis voor onze multiplatform-programmeerstrategie en we kijken ernaar uit hierop verder te bouwen. In mei laten we meer weten."


Mark Pedowitz
Leuk?
2
0
Bekijk stemmen

Reacties (14)

avatar_JanWillemK
01 feb 2019 20:54 -
Ik vind het allemaal zo frappant dat ze toch altijd genoegen nemen met series die zulke slechte kijkcijfers hebben. Ik ben blij met Supernatural en The Flash maar de rest kan mij eigenlijk gestolen worden.
Reageer
avatar_renzoroy
01 feb 2019 21:00
Slechte kijkcijfers? O.a. Riverdale en Supernatural zijn 2 van de meest succesvolle series van The CW.
Reageer
avatar_H3nDri3
01 feb 2019 22:24
De series van TheCW worden allemaal opgenomen in Canada waardoor ze minder kosten maken en dus tevreden zijn met mindere cijfers, plus de deal met Netflix zal ook wel meehelpen.
Reageer
avatar_JanWillemK
02 feb 2019 09:56
Bijgewerkt op: 02 feb 2019 09:56
@ renzoroy, Supernatural mag dan wel één van de meest succesvolle series zijn van The CW maar in tegenstelling tot series die op dezelfde dagen worden uitgezonden door andere TV zenders heeft deze serie (erg) lage kijkcijfers.
Hoewel Supernatural dus op nummer 2 staat kwa kijkcijfers van alle The CW series, staat de serie ook als eennalaatste als het gaat om kijkcijfers op de donderdagavond.

Riverdale staat dit seizoen als we naar de kijkcijders kijken, op plaats 6 van alle The CW series. Ook hier staat de serie op de eennalaatste plaats als het gaat om kijkcijfers op de woensdagavond.

@ H3nDri3, dat de series allemaal worden opgenomen in Canada wist ik niet! Grappig dat daar dan zoveel verschil in zit. Maar zelfs dan..
Reageer
avatar_H3nDri3
02 feb 2019 14:37
Dan kijk je puur naar de kijkcijfers in de VS, waarschijnlijk doen de series het buiten de VS heel erg goed en zijn de eigenaren van TheCW, CBS en Warner Bros., daar tevreden mee. Zoals ik al eerder vermelde met de deal met Netflix. TheCW heeft altijd al mindere kijkcijfers gehad dan de 4 grote commerciële zenders.

Canada schijnt vele malen goedkoper te zijn dan filmen op locatie in bijvoorbeeld NY, LA of Chicago. Heeft te maken met belastingen en misschien krijgen ze ook wel subsidie van de stad Vancouver.
Reageer
avatar_renzoroy
11 feb 2019 17:10
Precies, The CW kijkt naar welke van hun series het best bekeken worden. Zou raar zijn als je je meest bekeken series zou cancellen omdat series op andere zenders meer bekeken wordt :P
Reageer
avatar_Solis
01 feb 2019 21:34 -
Is Black Lightning een beetje de moeite waard? Ben er ooit aan begonnen, maar het wist me niet echt te overtuigen.
Reageer
avatar_H3nDri3
01 feb 2019 22:28
Ik ben er mee gestopt. Werd mij teveel politiek en dat wil ik niet zien in een superheldenserie en de acteur die Black Lichting speelt heeft me vanaf het begin niet kunnen overtuigen als superheld. Veel te stijf.
Reageer
avatar_udju13233
11 feb 2019 08:40
Het is de moeite waard. Ik volg nu het tweede seizoen en geloof me het is veel beter dan het eerste seizoen. En je mag geen serie afkraken gebaseerd op 1 aflevering. Natuurlijk zijn de acteurs stijf in de eerste paar afleveringen. Ze moeten hun personage hun eigen maken. By the Way het politieke gedeelte is bij mij niet op gaan vallen. Ik ben ook blij dat de serie ook de moderne problemen gebruikt uit onze moderne wereld
Reageer
avatar_H3nDri3
11 feb 2019 13:58
@udju ik heb het volledige eerste seizoen gezien en een paar afleveringen van seizoen 2 voordat ik het opgaf, dus weet heus wel waar de serie heen gaat. Feit is gewoon dat de helft van de cast niet kan acteren.
Reageer
avatar_udju13233
11 feb 2019 14:19 -
Eerst zeg je dat ze stijf zijn en nu zeg je dat ze niet kunnen acteren. Wat is het nou stijf of niet acteren? En kun jij veel beter dan hun acteren? Want acteren kun je niet zo 1,2,3. Het kost tijd als je goed wil acteren. Daarnaast ik begrijp je punt. Het superheld serie dus waarom al deze politiek? Dat me niet eens opval. Om eerlijk te zijn Ik kijk ook naar superhelden series zoals Arrow en The Flash (2014) en ik hou van zulke series. Maar ik hou meer van verhaallijnen die meer echt zijn. In andere woorden. Ik hou van zulke verhaallijnen omdat het ook zo is in het moderne wereld en niet veel mensen weten wat er gebeurd in deze tijd. Dus bijvoorbeeld mensen die niet naar nieuws programma's kijjken zoals BBC of CNN maar wel naar fantasie series zoals Black Lightning daar proberen ze ook erin te zetten maar niet in een geforceerde manier. Ik bedoel als je naar de eerste 4 tot 5 afleveringen kijk van Charmed (2018) dan zul je het begrijpen.
Reageer
avatar_H3nDri3
11 feb 2019 14:25
In het geval van de acteur die BL speelt beide, het is een stijve hark en kan ook niet acteren. En leren acteren doe je maar op een opleiding in een serie wil ik goede acteurs zien.

En Charmed(2018) sla ik liever over, als ik zinloos ergens naar wil kijken kijk ik wel drie kwartier naar de muur.
Reageer
avatar_renzoroy
11 feb 2019 17:13
Of je zelf kan acteren maakt niet uit, maar als je series en films kijkt mag je verwachten dat er acteurs in spelen die kunnen acteren. Dus als kijker mag je rustig zeggen of er wel of niet goed geacteerd wordt. Als ik brood haal bij de bakker en het is niet te vreten, zeg ik ook niet: maakt niet uit, als ik het zelf bak is het ook niet lekker... :P
Reageer
avatar_elixer
11 apr 2019 19:04 -
supernieuws alle serie's die ik kijk gaan verder
Reageer