Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!
Leuk?
4
0
Bekijk stemmen

Schrijver The Queen's Gambit bewerkt The Sparrow tot serie voor The CW

Scott Frank (The Queen's Gambit) werkt samen met Johan Renck (Chernobyl) voor The CW aan een seriebewerking van het boek The Sparrow.

The Sparrow van Mary Doria Russell uit 1996 wordt bewerkt tot een serie voor The CW. Scott Frank (The Queen's Gambit) gaat alle afleveringen van de miniserie schrijven. Daarnaast zal hij samen met Mark Johnson (Better Call Saul) dienen als uitvoerend producent. FX Productions is verantwoordelijk voor de productie. Johan Renck (Chernobyl) gaat de nieuwe serie regisseren.

The Sparrow volgt een groep van jezuïeten priesters en wetenschappers, die geleid worden door de taalkundige pater Emilio Sandoz en hij maakt voor het eerst contact met buitenaards leven. Het Vaticaan steunt een geheime reis naar de verre planeet met als doel het bestaan van God in het hele universum te bewijzen. Het loopt niet helemaal zoals gepland en de reis eindigt in een ramp.


Scott Frank
Leuk?
4
0
Bekijk stemmen

Reacties (6)

avatar_Inter
15 jan 2021 13:22 -
Interessant.
Reageer
avatar_BlackBiker
15 jan 2021 14:44 -
Wow, hier zijn mensen bij betrokken die ook betrokken waren bij de twee beste miniseries van de afgelopen jaren. En dan het verhaal. Dat trekt me ook.
Ik vraag me alleen wat voor een "bende" het is in de zin "een bende jezuïetenpriesters en wetenschappers". Misschien een vertaal issue?
Hoe dan ook, deze ga ik volgen zodra hij op MijnSerie staat.
Reageer
avatar_DAVE2804
15 jan 2021 15:00 -
Klinkt zeker interessant. Een tijd geleden dat ik iets interessants lees over een serie van The CW. Wel nog een vraagje naar aanleiding van dit artikel. Wie gaat nu deze reeks regisseren: Scott Frank of Johan Renck? Er staat nl. in het artikel het volgende:

"Scott Frank (The Queen's Gambit) gaat alle afleveringen van de miniserie regisseren".

En iets verderop:

"Johan Renck (Chernobyl) gaat de nieuwe serie regisseren".
Reageer
avatar_DagmarKrijt
15 jan 2021 22:34
Oeps, overheen gelezen bij het schrijven/nakijken. Bij de eerste keer regisseren moet schrijven staan. Scott Frank (The Queen's Gambit) schrijft dus de serie en Johan Renck (Chernobyl) gaat hem regisseren. Ik zal vragen of het aangepast kan worden.
Reageer
avatar_Roeman
16 jan 2021 10:09
Het is inmiddels aangepast.
Reageer
avatar_Faceman
15 jan 2021 23:11 -
Mooie namen die gaan werken aan deze serie, maar jammer dat het voor The CW is. Deze zender richt zich toch vooral op een jonger publiek. Had liever gezien dat ze dit zouden maken voor Showtime of HBO of iets dergelijks.
Reageer