Mijn
Serie
Inloggen

Inloggen

E-mailadres / gebruikersnaam en / of wachtwoord zijn niet correct.
Acht procent Nederlandse huishoudens heeft al Disney+ account

Acht procent Nederlandse huishoudens heeft al Disney+ account

Na een stille lancering in de nacht van 11 op 12 september is Disney+ nu al ruim drie weken actief in Nederland.
Zonder campagnes, met enkel wat social media posts, is het aantal huishoudens met een account in de periode 20 september tot 4 oktober al naar 8 procent gegroeid. Dat is in lijn met eerdere voorspellingen van vakblad Telecompaper. Als op 12 november de officiƫle lancering is zal de marketingmachine van Disney vol gaan draaien, maar moet er ook betaald worden door de gebruikers. Dit zal ongetwijfeld een effect hebben op het aantal abonnees.

Disney test haar eigen OTT-dienst in Nederland voor de lancering op 12 november in de Verenigde Staten en Canada. En met slechts een paar weken op de teller heeft nu dus al 8 procent van de Nederlandse huishoudens een abonnement op Disney+. Net als bij veel andere diensten zijn het vooral de jongere leeftijdsgroepen die de OTT-dienst uitproberen. Zo heeft 15 procent van de twintigers een abonnement, versus 3 procent van de 50-66 jarigen.

Disney+ wordt momenteel naar hartenlust gestapeld op een Netflix-abonnement. 15 procent van de Netflix-abonnees probeert momenteel Disney+ uit, versus 1 procent van de huishoudens die geen Netflix heeft. Andersom gezien heeft 81 procent van de huidige Disney+ abonnees ook een abonnement op Netflix.

8262 Disneyplusproef
Leuk?
Bekijk stemmen

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.
Log in om een reactie achter te laten