Mijn
Serie
Inloggen

Inloggen

E-mailadres / gebruikersnaam en / of wachtwoord zijn niet correct.
Populariteit Netflix onder Nederlanders blijft groeien

Populariteit Netflix onder Nederlanders blijft groeien

Online streamingdiensten als Netflix nemen een steeds grotere hap uit de televisie-uitgaven van consumenten.
Inmiddels gaat 16 procent van het bedrag dat een Nederlands huishouden gemiddeld aan televisie- en videodiensten betaalt, naar diensten die wat anders aanbieden dan traditionele televisie.

Zo'n 1,5 jaar geleden lag dit aandeel nog op 11 procent, meldt marktonderzoeker Telecompaper. Netflix zelf is goed voor 12 procent van de bestedingen. Het bedrijf moet wat omzet betreft alleen Ziggo en KPN voor zich dulden. Samen zijn de drie partijen goed voor 85 procent van de Nederlandse tv- en video-omzet.

De overige 15 procent wordt verdeeld onder ruim 25 aanbieders, waaronder Delta, Film1, Eurosport Player, Pathé Thuis, Tele2, Videoland en T-Mobile.

6072 Netflixscherm
Leuk?
Bekijk stemmen

Reacties (3)

TnTNL
TnTNL 20 november 2018, 09:34
Hoop dat Netflix nu snel in gaat zien dat ze naast goede series en films ook een gebruiksvriendelijker product kunnen maken...
renzoroy
renzoroy 20 november 2018, 17:39
wat vind je niet gebruiksvriendelijk aan Netflix?
JanWillemK
JanWillemK 20 november 2018, 18:25
Prima toch. Ze doen het goed en het aanbod is gewoon sterk. In ieder geval voor de Engelstalige series.
Ze zijn aardig up to date met series en seizoen die afgelopen jaren zijn uitgekomen.
Log in om een reactie achter te laten