Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!
Leuk?
1
4
Bekijk stemmen

Netflix dreigt negen topseries uit aanbod te schrappen

Per 8 september verdwijnen er negen topseries op Netflix. De streamingdienst zelf zwijgt over de reden van deze komende wijziging.

Het gaat om Homeland, Sons of Anarchy, Prison Break, How I Met Your Mother, New Girl, Modern Family, Lie to Me, The Unit en White Collar.

Eerdere dreigende wijzigingen, zoals het verdwijnen van Suits, werden teruggedraaid na fel protest van abonnees. Nu ook reageren abonnees boos op de grote wijziging. Deze titels hebben allemaal één ding gemeen: ze staan sinds de lancering van Netflix in Nederland op Netflix. Dat is op 8 september vrijwel exact vijf jaar geleden. De kans is groot dat Netflix bij de start in Nederland deze titels voor vijf jaar vast wist te leggen en dat die licenties nu op het punt van verlopen staan.

Netflix heeft nog niet gereageerd op vragen of het voornemens is de licenties te verlengen. Tot die tijd moeten we er dus sterk rekening mee houden dat bovengenoemde series nog maar even beschikbaar zijn op Netflix. Het is echter niet ondenkbaar dat Netflix de licenties nog zal verlengen, omdat deze series van grote waarde zijn voor het aanbod in Nederland.

6072 Netflixscherm
Leuk?
1
4
Bekijk stemmen

Reacties (4)

avatar_renzoroy
16 aug 2018 17:23 -
Het grote nadeel van streamingdiensten. Je bent puur afhankelijk van wat hun beschikbaar stellen. Precies de reden dat ik nog steeds o.a. blurays koop
Reageer
avatar_Karzal
18 aug 2018 13:30 -
Viel te verwachten... ze hebben eerder al aangegeven dat 80% van de content uit originals moet bestaan (uiteindelijk). Nou, nog maar even snel Modern Family verder kijken.
Reageer
avatar_Marinka
19 aug 2018 21:34 -
Zorgelijk dit. In hoeverre heeft Netflix nog toegevoegde waarde zonder dit soort series. En ook: op hoeveel diensten moeten we abonnementen nemen om te zien wat we willen zien? En doen we dat? Ik denk, ik niet. Ik koop niet en Netflix en Film 1 en Videoland (sowieso niet, heeft alleen NL bagger), en NPO, en Amazon, en Disney. Welke andere zijn er?
Reageer
avatar_renzoroy
20 aug 2018 00:17
DC gaat ook een eigen streamingdienst beginnen. Dan heb je nog Apple, Ziggo (voor HBO) en Hulu zal binnekort ook wel in Nederland beschikbaar komen. Netflix, Amazon en Hulu zijn tot nu toe wel de 3 grootste, ook al is Hulu nog niet wereldwijd beschikbaar. Maar we gaan daar wel naar toe idd, dat je 100 abonnementen moet nemen om alles te kunnen zien. Vooral omdat veel diensten ook hun eigen series produceren (Bv. HBO Game of Thrones, Netflix Stranger Things, Hulu The Handmaid's Tale. Het probleem is dat Netflix bijvoorbeeld de rechten koopt van series zoals Sons of Anarchy die uiteindelijk een x verlopen. Dan moeten ze die verlengen of verwijderen van hun dienst.
Reageer