Mijn
Serie
Inloggen

Inloggen

E-mailadres / gebruikersnaam en / of wachtwoord zijn niet correct.
CBS is van plan om de strategie voor pilots van 2020 voort te zetten in 2021

CBS is van plan om de strategie voor pilots van 2020 voort te zetten in 2021

CBS is één van de netwerken die gelooft in een traditioneel pilotseizoen - Kelly Kahl is bekende fan van het systeem.
Maar voor seizoen 2020-2021 werden de netwerken gedwongen, vanwege de Covid-19 pandemie, om hun strategie om te gooien. Tijdens seizoen 2020-2021 werden er een aantal pilots direct-tot-serie besteld, waaronder The Equalizer en Clarice.

En nu ook dit jaar het pilotseizoen last zal hebben van de coronamaatregelen overweegt CBS weer hetzelfde te doen als verleden jaar, dus geen pilots meer maar direct een bestelling doen voor een serie.


Kelly Kahl

Thom Sherman, Senior EVP Programming, CBS Entertainment, zei woensdag tijdens de virtuele persrondleiding van CBS: “We hebben het afgelopen jaar veel geleerd: hoe we ons kunnen aanpassen en anders naar dingen kunnen kijken en het hele model kunnen doorbreken. We kunnen zelfs van een aantal projecten direct een serie besteld, zoals we deden met The Equalizer en Clarice."

Er zijn een aantal nieuwe pilots in de maak bij CBS als het drama Antarctica van Paul Grellong (The Boys), Josh Berman en Sony Picture TV en de doo-wop college-komedie van de makers van Sherman's Showcase Diallo Riddle en Bashir Salahuddin. Maar het netwerk zal ook enkele nieuwe pilots filmen waarvan Sherman zei: "We zijn de scripts nu aan het evalueren en sommige nieuwe projecten zijn al ver in ontwikkeling."


Thom Sherman

Er zijn al pilots opgenomen waaronder; Ghosts, Wilde Things en The Three off Us. De opnames van de drama met Patrick Demsey Ways & Means start deze maand in New York. De drama Good Sam met Sophia Bush wordt in februari opgenomen in Canada en de multi-camera komedie Welcome to Georgia zal in maart worden opgenomen in Los Angeles.

Kahl, president van CBS Entertainment, zei samen met Sherman dat hij trots was op het team, cast en crew voor de manier waarop ze het ongekende vreemde jaar en seizoen hebben gemanaged. Er waren enorme hindernissen, zowel intern als extern, die we moesten overwinnen om deze series weer in productie en in de lucht te krijgen, en dat vergde veel creativiteit, discipline en toewijding van alle betrokkenen", zei hij.

"Ondanks dat 2020 behoorlijk waardeloos was, hebben we de afgelopen maanden nogal wat geleerd", voegde hij eraan toe. “Ten eerste kunnen wij, of wie dan ook, met succes een omroepnetwerk vanuit huis exploiteren. Als je had gezegd toen dit allemaal begon dat we tien maanden niet op kantoor zouden zijn en toch iets zouden kunnen doen dat op een normaal seizoen lijkt, zou ik hebben gezegd dat je gek was. Maar we liepen vooruit in virtuele personeelsvergaderingen, tafellezingen, notitiesessies, doorlopen en tape-avonden."

Kahl zei dat een voordeel van werken op afstand de mogelijkheid was om zijn junior medewerkers meer bij het proces te betrekken. “We deden pilot-pitches via Zoom; hoewel het niet perfect is, heeft het de pilotmachine volgehouden. Ik voelde mee met de mensen die komedies pitchen via Zoom, je zwijgt om beleefd te zijn en als er iets grappig is, moest je reageren door met je handen te zwaaien, ”voegde hij eraan toe. "We hebben ook geleerd om flexibel te zijn, we hebben ontdekt hoe we een serie kunnen maken zonder publiek of zonder een paar honderd crewleden we hebben series kunnen produceren vanuit de huiskamers, slaapkamers en garages van onze talenten."
Leuk?
Bekijk stemmen

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.
Log in om een reactie achter te laten