Mijn
Serie
Inloggen

Inloggen

E-mailadres / gebruikersnaam en / of wachtwoord zijn niet correct.
Wat is de impact van series op onze maatschappij?

Wat is de impact van series op onze maatschappij?

Welke impact heeft een zeer succesvolle tv-serie uiteindelijk op de samenleving?
In het casino op 1 februari media 2020 is in veel opzichten een keerpunt. Het verandert de manier waarop we werken, hoe we verbinding maken en hoe we ons vermaken. Volgens Conviva's "Streaming Performance Index" is de gebruikstijd van streaming media bijvoorbeeld met 63% gestegen in vergelijking met 2019. Het valt niet te ontkennen: we brengen meer tijd door voor het scherm. Maar wat zijn de gevolgen van massaconsumptie van series en films voor onze individuen en de samenleving als geheel? Hoe zal consumptie ons gedrag beïnvloeden? Dit is wat ons online casino-team wil weten! Er zijn hier veel ingevingen. Sommige mensen zeggen dat dit invloed heeft op ons aankleden, eten en spreken. Anderen zeggen dat dit ons verlangen wekt, of het nu gaat om winkelen, reizen of zelfs naar muziek luisteren. Anderen zeggen dat zelfs onze opvattingen (of veranderingen in opvattingen) direct kunnen worden gekoppeld aan de serie die we deze week bekijken.



In het begin leek het een beetje radicaal, nietwaar? Maar volgens een studie van Betway Online Casino en Deborah Perez, klinisch psycholoog en arts van UNESCO, hebben audiovisuele producten niet alleen een impact: ze dragen ook bij aan onze algehele persoonlijkheid. Ze zei: "Mensen zijn wat hij zou moeten doen in de wereld: actie, productie, consumptie, verbinding ... Daarom heeft mediaproductie een directe impact op onze subjectiviteit." Dit is de reden waarom we, na het bekijken van een reeks successen, de meest uiteenlopende kenmerken of situaties van de personages zijn gaan reproduceren. "Imitatie is natuurlijk, want mensen zijn kuddedieren."
Van schaken tot emmerhoeden dragen: wat doen we vandaag?



In The Queen's Gambit speelde Anya Taylor-Joy en Beth Harmon, een onrustig meisje dat uitstekend kon schaken in de jaren 50. Ze vocht om het wereldkampioenschap onder Rusland te winnen. Het lijkt een eenvoudig uitgangspunt te zijn - dat is het inderdaad - maar de grote prestatie van de serie is het idee dat schaken een intellectuele, complexe en rigoureuze sport is, te deconstrueren en er een populair iets van te maken. Doe het in één adem: binnen 28 dagen werd deze mini-tv-serie de best beoordeelde serie in de geschiedenis van Netflix en werd deze in 62 miljoen huishoudens wereldwijd bekeken. Maar geloof me, daar houdt succes niet op.



Sommige mensen zeggen dat het succes van Emily in Parijs alleen afhangt van de toegankelijkheid van deze afleveringen, maar in feite is het meer dan dat. Het is het geheim van uiterlijk, fotografie, klassieke Parijse landschappen en gevestigde romantische komedie. Het kan niet fout gaan. Maar in feite is het dat niet. De serie vertelt het verhaal van Emily, met in de hoofdrol de jonge marketingmanager Lily Collins (Lily Collins), die haar droombaan naar Parijs bracht en binnen een week na de release van de serie de populairste serie ter wereld was. Het heeft ook direct invloed op de consumptie van mode, toerisme en bepaalde items.



We weten al dat prinses Diana en Kate Middleton een populair symbool zijn, maar wie had gedacht dat de hele koninklijke familie zo zou zijn? The Crown is een geschiedenis- en biografieserie over het Britse koningshuis en is al vier seizoenen op Netflix te zien en deze prestatie is behaald. Vergeleken met de serie die niet alleen onze kleding beïnvloedt, maar ook de huidige Britse perceptie van de koninklijke familie beïnvloedt, is dit slechts een klein deel van de impact van de kroon op de samenleving.
Leuk?
Bekijk stemmen

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.
Log in om een reactie achter te laten