Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!
Leuk?
0
0
Bekijk stemmen

MijnSerie vernieuwt app

MijnSerie heeft haar mobiele applicaties vernieuwd. Het is een compleet nieuw design geworden die sneller is, beschikt over push notificaties en compacter is. Voor Android staat de app nu iets meer dan week online en hebben veel leuke reacties gehad. Voor iOs staat de app nog maar net online omdat wij moesten wachten op goedkeuring van Apple.

Vernieuwde app
De app is vernieuwd omdat de "oude" uit elkaar viel. Een app onderhouden kost, net als een website, veel tijd. Het laatste jaar is de focus alleen op de website geweest omdat deze beter wordt bezocht. De laatste tijd kregen we negatieve reacties op de app (wat ook terecht was). Hierdoor hadden we twee keuzes: stoppen met de app of vernieuwen. Van beide viel wat te zeggen. Stoppen omdat we een goede mobiele website hebben en deze makkelijker te onderhouden is, vernieuwen omdat je de naam in de app store houdt en het levert, vooral in het buitenland, extra leden op. Zoals je begrijpt hebben we gekozen voor optie twee.

Kleinere app
De oude app was oud, traag en het design paste niet meer bij de website. De app moest dus opnieuw worden gebouwd. Om tijd te besparen is er gekozen om alleen de meest gebruikte functies uit de oude app opnieuw te bouwen. Hierdoor is de app een stukje kleiner maar wel sneller en voor ons makkelijker te onderhouden. Er is één nieuwe functie toegevoegd, namelijk de optie voor push notificaties. Verder zitten de volgende functies erin:
- Registreren
- Afleveringen nog te zien
- TV-gids
- Profiel bekijken (hier kan je ook series verwijderen)
- Series toevoegen (+ kijktijd aangeven)
- Cijfers geven
- Link naar de nieuwsberichten
- Instellingen (taal wijzigen, push notificaties aan/uit zetten)



Team van MijnSerie
MijnSerie bestaat uit een groot team van schrijvers. Op moment bestaat het team uit 51 vrijwilligers. Dit zijn nieuws- en recensie schrijvers en 4 beheerders. Voor het platform van MijnSerie (2 websites en 8 mobiele applicaties) is er 1 programmeur. Hierdoor is er dus gekozen voor een kleinere applicatie.

Betaalde app
De betaalde app kost in € 1,99 en hiermee koop je de advertenties af en krijg je toegang tot de push notificaties. Een biertje in de kroeg kost tegenwoordig meer, dus waar hebben het over? ;-)

Wat vinden jullie van de nieuwe app?
Leuk?
0
0
Bekijk stemmen

Reacties (22)

avatar_Birigitis
16 jul 2015 11:28 -
Echt een super goede verbetering! Het design past nu veel beter bij de website, het ziet er beter en mooier uit. De vorige app was echt niet goed meer, en nu werkt ie gewoon weer goed :D Deze app kan nu wel een stuk minder, maar ik snap jullie overweging om hiervoor te kiezen. Als ik nu bijv. informatie over een serie wil opzoeken ga ik wel naar de website. Kleine moeite.

Super goed gedaan :D
Reageer
avatar_ellenvangenechten10
16 jul 2015 11:52 -
Super tof gedaan! Ik vind het een hele verbetering!
Reageer
John Doe
Mallory (gast)
16 jul 2015 12:16 -
De app ziet er veel beter uit , alleen ik mis zoveel !
Ik kan niet me vrienden zien, ik kan niet op series klikken voor informatie of van series die niet in mijn nog te zien lijst staan afleveringen aanklikken.
Ook vervelend is dat ik mijn hele lijst af moet om een serie te zien bij profiel en niet gewoon bij zoeken in kan vullen.
Het ziet er wat moderner uit! Maar ik heb toch voorkeur bij de oude app qua dingen die je kan doen!
Ik hoop dat de apo gewoon nog niet af is en dat deze nog komen.
Reageer
avatar_anonymous
16 jul 2015 12:59
Net als een website is een app nooit klaar, echter zoals ik hierboven ook al beschrijf kost het erg veel tijd. Ik zal zeker de app blijven onderhouden en zullen dus af en toe updates verschijnen.
Maar ik kan je niet beloven dat alles wat in de oude app zat ook weer in deze nieuwe komt. Daarnaast is er de mobiele website die je ook in kan stellen als app icon op je telefoon of tablet, waardoor je gewoon alles kan doen en altijd de nieuwste functies hebt.
Reageer
John Doe
Mallory (gast)
16 jul 2015 13:34
Oke super :D dan wacht ik geduldig af ! Ik wilde het wel even gezegd hebben.
Reageer
John Doe
Hans (gast)
16 jul 2015 12:43 -
Toppie
Reageer
avatar_anonymous
16 jul 2015 14:07 -
Helemaal prima! Logisch dat sommige features eruit zijn gehaald, maar de basis is wel het belangrijkst. Ik gebruik ook vooral de app om afleveringen af te vinken die ik gezien heb.

De app is een stuk sneller, t.o.v. van de oude app is dat een hele verbetering en een frustratie minder haha ;-)

Keep the good work going. Ben fan van deze site en app!
Reageer
avatar_patrick_1987
16 jul 2015 14:24 -
Super tof, ik maak eigenlijk bijna alleen gebruik van de app, laatste tijd was het erg traag, dus ben blij met deze verbetering bedankt.
Reageer
avatar_MrLarzz
16 jul 2015 14:36 -
Ik gebruikte de app toch wel erg veel om te kijken wat andere van een serie vinden en of het de moeite waard is om door te kijken. Dus de feature doorklikken naar een serie en al haar reacties er over zie ik graag terug komen.

Zelfde geldt voor het zoeken naar nieuwe series. Ik zou het fijn vinden als ik eerst kan lezen waar het over gaat en wat andere er van vinden al vorens ik hem miet toevoegen.

Succes
Reageer
John Doe
Maico bosgraaf (gast)
16 jul 2015 18:14
Dat zelfde heb ik dus ook en nu kan ik niets meer zien in de app en voor nieuws moet ik naar een internet pagina. Het ziet er mooi uit maar qua functies heb ik 100 keer liever de oude
Reageer
avatar_sigmacom
16 jul 2015 15:26 -
helemaal met MrLarzz eens. Snel serie info vinden was een door mij veel gebruikte functie.
Reageer
John Doe
Lightningspirit (gast)
16 jul 2015 15:27 -
Ten opzichte van de oude app ontbreken er nogal wat mogelijkheden, wat ik in de reacties hier ook teruglees. De betaalde app die dan 1'99 euro kost en zoals gezegd een pilsje kost meer dus waar hebben we het over? Wel we hebben het dan over een app die blijkbaar nog niet aan alle verwachtingen voldoet dus is het zijn geld al waard?
Totdat ik meer tevreden geluiden hoor zal ik de app dus nog niet kopen.
Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf beslissen, persoonlijk maak ik liever gebruik van de site via mijn iPad, snel en handig met alles wat ik nodig heb.
Ik vind mijn serie overigens best een toffe site hoor, laat dat gezegd zijn.
Reageer
avatar_Linda60
16 jul 2015 17:12 -
Ik baal er van dat ik in de app de series niet meer kan opzoeken voor info wanneer een nieuw seizoen begint enzo.nu werkt de website wel optimaal op je mobiele telefoon maar handig is anders.
Reageer
avatar_eentje
16 jul 2015 20:10 -
het design is geweldig. ik vind het persoonlijk jmmr dat de eerste pagina niet meer de nieuwsberichten bevat dat mis ik.

het afvinken van bekken afleveringen vind ik niet helemaal handig. moet nu eerst op serienaam klikken en dan weer op de aflevering dit is nog wat omslachtig in mijn ogen

verder top. waarom is de app ineens duurder geworden toen die op android net uitkwam was die 0,80
Reageer
avatar_moniquesantbergenkoningstein
16 jul 2015 22:01 -
De nieuwe app ziet er modern uit maar persoonlijk vind ik de app wel erg uitgekleed. Zoals de app nu is zou ik er nooit voor betalen. Ik mis echt de serie info. Je gaat ook niet heel de tijd switchen tussen de app of de mobiele site. Mobiele site op je mobiel met al die reclames is ook niet fijn bekijken. Sorry maar ik vond de oude app veel fijner...dus graag oude app in het nieuwe jasje.,,
Reageer
avatar_CC11
16 jul 2015 23:55 -
Heb me nu net de +versie aangeschaft en ziet er inderdaad heel goed uit.
Aangezien ik voor 99,99% gebruik maak van de website hoeft de app voor mezelf niet uitgebreider te zijn, maar begrijp wel dat andere mensen hier onderdelen van de oude app missen.
Reageer
John Doe
Diana de Lange. (gast)
17 jul 2015 23:16 -
Afschuwelijk! Vaak wordt een serie herhaald. Ik kon dan snel opzoeken of ik de aflevering al gezien had. Er lopen veel series door elkaar op verschillende netten. Nu kan ik niets meer vinden.
Reageer
avatar_Linda60
18 jul 2015 20:15 -
Nog een opmerking,een negatieve helaas,voorheen kon ik de komende afleveringen met uitzenddata's etc heel simpel zien door in de oude app naar afleveringen te gaan.zodoende kon ik zien wanneer een laatste aflevering uitgezonden zou worden.dat kan nu ook niet meer.alles bij elkaar genomen vind ik de nwe app totaal geen verbetering.
Reageer
avatar_Jas04
20 jul 2015 18:07 -
Ik kan met de vernieuwde app geen series meer opzoeken en de reacties lezen dan blijft hij hangen en als ik naar informatie over een serie wil via nog te zien gaat ook niet, dat vindt ik wel heel jammer.Verder ben ik tevreden vooral met nog te zien die alles netjes bij houdt.
Reageer
John Doe
Lars (gast)
20 jul 2015 20:43 -
Oke.. Na 4 dagen gebruik.. Het enige wat de app kan is afvinken van een lijstje. Het kan voor de rest echt helemaal niets.

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om de oude app weer online te zetten? Ik ga wel over totdat je op zijn minst informatie over series kan opzoeken in de app..

Ben voor het eerst sinds ik lid ben opzoek naar een andere app.. Maar eigenlijk wil ik dat niet.

Alvast bedankt van een uitermate tevreden gebruiker van de oude app (ondanks dat ie wat traag werd)
Reageer
John Doe
Lars (gast)
22 jul 2015 13:02
Krijg ik een push (rood cijfertje) bij de app dat er wat is gebeurd. Waarschijnlijk een nieuwe aflevering. Klik ik er op. Kom ik in de lijst wat ik allemaal nog moet zien. Zie alleen niet wat er bij is gekomen.. Heeft dus weinig toegevoegde waarde op dit moment. Idee is leuk alleen de uitvoering nog niet.
Reageer
John Doe
Ensuna (gast)
22 jul 2015 14:14 -
Jammer dat de functie nieuwe series die binnekort beginnen er niet meer inzit. Dat was de reden dat ik voor de pro betaald heb...
Reageer