7.5
Bo Verhoef geeft "Never Have I Ever - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 7 juni 2020.
1
0

Never Have I Ever - Seizoen 1

Ik heb in deze periode, net als vele anderen denk ik, ineens alle tijd om allerlei series te ontdekken. Ik houd heel erg van langlopende series, omdat je dan wel even een tijdje vooruit kunt. Toch vind ik het ook erg leuk om gloednieuwe series te ontdekken, want misschien zijn dat wel series waar je de aankomende jaren enorm van kunt genieten. Zo keek ik onlangs de eerste aflevering van de nieuwste tienerserie van Netflix: Never have I ever. Ik schreef al een recensie over deze eerste aflevering, maar ik was zo benieuwd naar het vervolg dat ik ben blijven hangen. De afleveringen zijn lekker kort en je vliegt er dan ook zo doorheen. Seizoen 1 was zo voorbij en daarom ben ik terug met een nieuwe review!

Door het persoonlijke verhaal van de hoofdpersoon krijgt de serie een diepere betekenis.

Never have I ever draait om de 15-jarige Devi Vishwakumar (het debuut van Maitreyi Ramakrishnan). Een tienermeisje van Indiase afkomst, maar vooral een doodnormale Amerikaanse puber met echte tienerproblemen. Ze is onzeker over zichzelf, haar lichaam en haar leven en ze is stiekem verliefd op de knapste jongen van haar school. Daarnaast heeft ze een moeilijke relatie met haar moeder, die erg veel verwacht van haar getalenteerde dochter.

Devi heeft daarnaast ook haar eigen bijzondere verhaal. Ze raakte namelijk na het overlijden van haar vader tijdelijk verlamd. Een dramatische gebeurtenis en vooral als je eigenlijk niet wil opvallen op school. Als Devi ineens wel weer kan lopen, kun je je misschien voorstellen dat ze inmiddels een van de bekendste meisjes op school is geworden en dat bedoel ik niet op een hele goede manier. Devi besluit dat ze van haar suffige imago af wil en gaat er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen.

Op de een of andere manier klopt het hele plaatje.

Door het persoonlijke verhaal van de hoofdpersoon krijgt de serie een diepere betekenis. Het is niet zomaar een simpele tienerserie rondom pubers op een Amerikaanse middelbare school. Er worden namelijk ontzettend veel maatschappelijke thema’s in behandeld, maar het blijft wel vrij luchtig gelukkig. Daarnaast speelt Ramakrishnan een perfecte Devi. Devi is enorm slim, heel gevat, bijzonder grappig en heel origineel en ik denk dat de actrice haar fantastisch neer zet. Ook haar beste vriendinnen, de jongens van haar school en haar familieleden zijn heerlijke karakters. Ik vind de cast echt heel goed uitgekozen en op de een of andere manier klopt het hele plaatje.

De serie is geschreven door Mindy Kaling en Lang Fisher (bekend van The Mindy Project) en is geïnspireerd door hun eigen tienerleven. Verwacht dan ook een boel jongenspraat, eerste zoenen, vriendschappen en beschamende acties op en rondom het schoolplein. Maar omdat deze typische tienerscènes worden afgewisseld met serieuzere onderwerpen is het een perfecte mix.

Toch voelt het hier en daar een beetje gemaakt en te voor de hand liggend. De serie was naar mijn mening beter geweest als ze net iets meer aandacht hadden besteed aan sommige verhaallijnen. Zoals ik al zei, de afleveringen zijn vrij kort en misschien is dat naast een pluspunt ook wel een minpunt. Ik heb daardoor namelijk het gevoel dat ze er net niet alles uitgehaald hebben. Al met al is het wel een heerlijke luchtige serie die je prima even kunt kijken als je een avondje of twee over hebt om te bingewatchen.
Volg Never Have I Ever
...said goodbye
...said goodbye