7
Bo Verhoef geeft "Never Have I Ever - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door Bo Verhoef op 23 Mei 2020.
1
2

Never Have I Ever - Eerste aflevering

Terwijl langlopende series problemen hebben met het opnemen van nieuwe afleveringen, brengen verschillende streamingsdiensten gelukkig nog steeds nieuwe series uit. Gelukkig maar, want ik ben vast niet de enige die enorm aan het bingewatchen is deze weken. Ik krijg om de haverklap een melding van Netflix dat er weer een nieuwe serie of film online staat en als er iets is wat Netflix goed doet, is het wel het produceren van films en series voor alle leeftijdsgroepen. Dit blijkt ook weer toen ik een melding krijg van de nieuwe serie Never Have I Ever. Een tienerserie over een meisje op een middelbare school. Die setting werkt al jaren en vooral bij Netflix. Nu ben ik geen tiener meer en ik heb het middelbare schoolleven al een tijdje achter me gelaten, maar zulke series blijven wel een guilty pleasure, dus ging ik er weer uitgebreid voor zitten.

Deze serie is een simpel en vermakelijk tussendoortje.

Never Have I Ever gaat over Devi Vishwakumar (Maitreyi Ramakrishnan). Gelukkig hebben ze de actrice een iets makkelijkere naam gegeven, maar je snapt dat ik elke keer weer onder de indruk was van zo’n bijzondere naam. Devi’s ouders verhuisden jaren geleden van India naar Amerika om daar hun droom te gaan verwezenlijken. Devi groeide al gauw op als een enorm slimme getalenteerde jongedame. Tot haar vader ineens een hartaanval krijgt tijdens een van haar schooloptredens en plotseling komt te overlijden. Devi was een echt vaderskindje en raakt als gevolg van deze verschrikkelijke gebeurtenis verlamd aan beide benen. Ik wist niet eens dat dat mogelijk was, terwijl ik toch al echt jaren naar Grey’s Anatomy kijk, maar wat lijkt me dat verschrikkelijk eng.

Devi verandert in een klap van muurbloempje in de verlamde leerling zonder vader. Op een Amerikaanse middelbare school wil je natuurlijk alles behalve opvallen, dus je kunt je enigszins voorstellen hoe dat voor haar is. Als je denkt dat het niet erger kan, komt haar extreem knappe nicht ook nog bij hun inwonen om haar moeder te steunen met de opvoeding van Devi. Devi is ervan overtuigd dat haar leven nooit meer beter gaat worden. Gelukkig duren dramatische wendingen in tienerseries niet lang, want door een godswonder, lees hele knappe jongen, kan Devi ineens weer lopen.

Devi besluit op dat moment dat haar leven op de schop moet. Ze overtuigt haar twee beste vriendinnen Fabiola (Lee Rodriguez) en Eleanor (Ramona Young) dat ze populair moeten gaan worden en daarvoor een vriendje nodig hebben. Uiteraard kiest Devi in het geheim haar droomjongen uit als doelwit: Paxton Hall-Yoshida. Vanaf dat moment gebeuren er heel veel dingen op school, thuis en in haar privéleven, precies zoals je verwacht in een tienerdrama.

Er zijn betere series, maar als je jong bent en je hebt zin in wat vermaak dan zit je hier helemaal goed.

De eerste aflevering gaat lekker snel voorbij en eigenlijk krijg je al snel een goede eerste indruk van de serie. Er gebeuren aardig wat onverwachte dingen in. Ramakrishnan speelt leuk, charmant en overtuigend en het voelt allemaal heel verfrissend. Het voelt een beetje als een tienerserie die ik nog nooit heb gezien en dat is een goed teken. De cast is extreem divers en juist omdat het anders aanvoelt dan andere series blijf je kijken. Ik vind de serie niet per se goed, maar ik ben dan misschien ook niet direct de doelgroep. Toch is de serie wel vermakelijk als tussendoortje en in deze tijden kun je daar nooit genoeg van krijgen. Is het een knaller? Nee zeker niet. Er zijn echt veel betere series op dit moment. Maar ben je jong en wil je gewoon wat vermaak? Dan zit je hiermee wel goed.
Volg Never Have I Ever
...said goodbye
...said goodbye