6
Nienke de Boode geeft "NCIS: New Orleans - Seizoen 3" een 6.
Geschreven door Nienke de Boode op 10 augustus 2017.
0
0

NCIS: New Orleans - Seizoen 3

Het vorige seizoen van NCIS: New Orleans gaf ik nog een 7.5. Dit seizoen komt er toch een stuk minder goed vanaf. Het was op veel punten minder sterk dan seizoen 2. Erg jammer, want NCIS: New Orleans heeft natuurlijk wel de naam van de NCIS franchise hoog te houden.

Na alle drama aan het eind van seizoen 2 is special agent Brody opgestapt en vertrokken. Dit laat een gat achter wat wordt opgevuld door FBI agente Tammy Gregorio (Vanessa Ferlito, Graceland). En daar gaat het eigenlijk al gelijk mis. Het is niet dat Ferlito slecht acteert, het is meer dat het karakter op bepaalde punten redelijk waardeloos is. Het eerste deel van het seizoen gaat vooral om de discussie hoe je om moet gaan met dingen zoals protocollen en regels. Ferlito wil volgens de regels, maar Pride en cohorten natuurlijk niet. En dit dan met een soort verheerlijking van ‘rogue’ gaan en de wet breken, om maar criminelen te blijven pakken. Het enige wat dit doet is bij mij de vraag 'waarom?' oproepen.

[image-79791]

Daarentegen vond ik de rode draad van het seizoen wel redelijk, deze blijft zich het hele seizoen ontwikkelen. Dat voegt veel toe. Aan het eind van het seizoen ontspoort de verhaallijn echter en begint het me allemaal iets te absurd te worden. Duidelijk is dat er werd gedacht dat de serie zonder deze ontzettend dramatische en over-the-top verhaallijn niet spannend genoeg zou zijn, maar ik vond het zelf onnodig. Zonder te veel details en spoilers: corruptieschandalen worden tot een nieuwe hoogte gebracht en elk realisme dat er was aan deze serie wordt daarmee weggevaagd.

Tegen die tijd in het seizoen is Gregorio’s karakter wel wat beter gesettled en dat is fijn. Ze wordt duidelijk wat meer onderdeel van het team en ik denk dat ze er ook wel goed bijpast. Alleen, zoals gezegd, al dat gedoe aan het begin over de regels vs. Pride had er niet bij gehoeven. Dat geeft alleen maar een stroeve start.

Gelukkig heeft de serie nog een aantal dingen standaard mee. De locatie van New Orleans is leuk en sfeervol. Agent Lasalle (Lucas Black, American Gothic) blijft leuk, zijn accent verblijdt me elke keer. Het karakter Pride is wel iets in waardering gedaald naar aanleiding van de gebeurtenissen aan het eind van het seizoen, maar zelfs hij is nog wel leuk om in de serie te zien. Sebastian (Rob Kerkovich) en dr. Wade (CCH Pounder, The Shield) zijn ook erg leuke toevoegingen aan de cast. Vandaar dat de serie nog wel een voldoende krijgt, al is het maar een magere. Ik geef het seizoen een schamele 6. Hopelijk kunnen ze in seizoen 4 weer terug naar seizoen 2, dat zou een stuk beter zijn.
Volg NCIS: New Orleans
Laissez les Bon Temps Rouler (2)
Laissez les Bon Temps Rouler (2)