6.5
Helgoned geeft "NCIS: New Orleans - Seizoen 2 (DVD)" een 6.5.
Geschreven door Helgoned op 15 april 2017.
0
0

NCIS: New Orleans - Seizoen 2 (DVD)

In het tweede seizoen van NCIS: New Orleans beginnen de verschillende personages meer op elkaar ingespeeld te raken. Waar in het eerste seizoen veelvuldig werd gesproken over het team als familie, komt die uitspraak nu pas echt geloofwaardig over. Dwayne “King” Pride (Scott Bakula, Quantum Leap) geeft leiding aan agenten in het veld Christopher Lasalle (Lucas Black, American Gothic) en Meredith Brody (Zoe McLellan, JAG). Nieuweling Sonja Percy (Shalita Grant) is vanaf de eerste aflevering Sic Semper Tyrannis een nieuw lid van het team. Zij is de nieuweling en uiteraard, zoals gebruikelijk, het mikpunt van de kantoorhumor van haar ervaren collega’s. Computerexpert Patton Plame (Daryl Mitchell, Veronica’s Closet) heeft dit seizoen ook een vaste rol gekregen.

De verhalen van de serie zijn bekende kost. Meestal wordt een standaardpatroon gevolgd. Een (voormalig) medewerker van de marine is betrokken bij of het slachtoffer van een misdaad en het NCIS-team onderzoekt vervolgens de zaak, van moord en drugszaken tot aan ingewikkelde kwesties als internationaal terrorisme. Het belangrijkste onderscheidend element van de serie is nog steeds de stad New Orleans en haar omgeving. Er wordt uitgebreid gebruik gemaakt van de stad, de muziek, de lokale gerechten en de bossen en moerassen buiten de bewoonde wereld.

Zoals je van de makers mag verwachten is de actie goed verzorgd en is het acteerwerk naar behoren. De belangrijkste personages zijn nu redelijk uitgekristalliseerd. Daarin zit ook een minpuntje van de serie vind ik, er is weinig spannends in het verleden van Pride, Lasalle of Brody. Zo is Wayne Pride gescheiden en heeft hij vijanden uit zijn politieverleden. Pride heeft een goede band met zijn studerende dochter Laurel en is een mentor voor de zoon van medisch onderzoekster Loretta wade (CCH Pounder, The Shield), maar er kleeft geen enkel mysterie of iets van een verborgen verleden aan hem. Zijn oude vriend Leroy Jethro Gibbs van moederserie NCIS heeft dat wel en dat geeft zijn karakter wel meer diepgang.

NCIS: New Orleans
© CBS

Net als in het eerste seizoen is er ook weer een traditionele cross-over aflevering met moederserie NCIS. Deze aflevering Sister City begint bij het team van Leroy Gibbs dat de dood van vijf passagiers van een lijnvlucht onderzoekt. Het spoor leidt naar een Russische spion in New Orleans, maar ook de broer van Abby Sciuto (Pauley Perette) lijkt betrokken te zijn. Deze aflevering is de best bekeken aflevering van het seizoen en het is dus logisch dat de producenten deze traditie voortzetten. Dit tweede seizoen is een onderhoudend seizoen, waarin de acteurs gewend zijn aan hun rollen en de interactie steeds natuurlijker overkomt.

Dit tweede seizoen is een onderhoudend seizoen, waarin de acteurs gewend zijn aan hun rollen en de interactie steeds natuurlijker overkomt.

Het derde seizoen van NCIS: New Orleans zal noodgedwongen anders zijn. Uitvoerend producent Gary Glasberg, ook verantwoordelijk voor moederserie NCIS, overleed namelijk eind september 2016. Zoe McLellan verlaat de serie en speciaal FBI-agent Tammy Gregorio (Vanessa Ferlito, CSI: NY) is een nieuw personage in de serie. Deze Gregorio wordt vanuit Washington ingevlogen om het team te onderzoeken, maar besluit de FBI te verlaten en voor NCIS te gaan werken. In maart 2017 werd bekendgemaakt dat er een vierde seizoen van NCIS: New Orleans gaat komen.

De extra’s op de dvd zijn redelijk uitgebreid, en gelukkig ook heel divers. De twee nieuwe personages Percy en Plame worden samen met de beide acteurs belicht. Er zijn twee onderhoudende audiocommentaren van producent Christopher Silber en schrijver Christopher Waild bij de tweedelige aflevering Sister City. Over deze aflevering is ook een ‘Making of’ van een kwartier opgenomen. Er zijn twee korte filmpjes over de kleding. Het grappige Who Whore it best? van bijna vijf minuten over het kleurige pak dat in de aflevering Insane in the Membrane werd gedragen en het tweemaal zo lange Dressed to Thrill over de kleding in het algemeen. Het meest uitgebreide is een twintig minuten durende terugblik op dit tweede seizoen. Van drie afleveringen zijn weggesneden scènes te vinden en de locaties krijgen aandacht in Now You See It van zeven minuten. Al met al een degelijke uitgave van een degelijk tweede seizoen van NCIS: New Orleans.
Volg NCIS: New Orleans
Laissez les Bon Temps Rouler (2)
Laissez les Bon Temps Rouler (2)