Helgoned geeft "NCIS: Hawaii - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door Helgoned op 23 september 2021.
3
0

NCIS: Hawaii - Eerste aflevering

Nieuwste spin-off van NCIS heeft in de pilotaflevering genoeg te bieden voor het vervolg.

Na het stopzetten van NCIS: New Orleans was er nog maar één spin-off van NCIS, maar sinds 20 september 2021 is er weer een nieuwe bij: NCIS Hawaii. De aflevering start met speciaal agente Jane Tennant (Vanessa Lachey, Dads (2013)) die met een helikopter van een voetbalwedstrijd van haar dochter op de Pearl Harbor basis wordt opgehaald. Ze laat haar dochter achter bij haar oudere broer en vertrekt om een ingewikkelde misdaad op te lossen.

NCIS: Hawaii
© CBS

Een gevechtspiloot is met zijn vliegtuig verongelukt en het is de vraag of het een ongeluk of een misdaad is geweest. Daarbij moet het NCIS-team eerst hun plek in het onderzoek veroveren. Gelukkig is dat wel aan Jane toevertrouwd en maken we kennis met het bonte gezelschap. Haar rechterhand is Jesse Boone (Noah Mills, The Brave), een ervaren agent die voorheen in Washington werkte. Dan zijn er twee jongere leden van het team, ten eerste is dat Lucy Tara (Yasmine Al-Bustami, The Chosen) een jonge gretige agente. Ten tweede is daar Kai Holman (Alex Tarrant, Filthy Rich (2016)), die recent teruggekeerd is naar Hawaii om voor zijn vader te zorgen. Verder is daar Ernie Malik (Jason Antoon, Claws), de technologisch specialist.

Deze eerste aflevering heeft in ieder geval alles wat je van NCIS mag verwachten

Deze eerste aflevering heeft in ieder geval alles wat je van NCIS mag verwachten: een mix van militair en politiejargon, een gemêleerd team en interessante zaken zoals in alle series van deze franchise. De pilot is gefilmd bij Ohau en maakt gebruik van de faciliteiten van de sets van het vorig jaar gestopte Hawaii Five-0. De serie kent daarmee als je deze eerste aflevering hebt gezien, ook heel herkenbare locaties. Verder is het mooi dat de serie ook afwijkt van de NCIS-formule: tenminste niet weer een blanke, mannelijke hoofdpersoon en een hoofdpersoon die onderdeel is van de LHBTI-gemeenschap. Daarmee bevat deze eerste aflevering, hoewel het verhaal niet baanbrekend is, genoeg elementen om te blijven kijken naar het vervolg.
Volg NCIS: Hawaii
Into Thin Air
Into Thin Air