8
anonymous geeft "Mom - Eerste afleveringen" een 8.
Geschreven door anonymous op 25 februari 2014.
1
0

Mom - Eerste afleveringen

De serie Mom draait om het leven van Christy, gespeeld door Anna Farris. Wie van Anna Farris houdt, gaat deze serie ook leuk vinden. Haar klunzigheid gecombineerd met de scherpe humor zoals je gewend bent van andere Chuck Lorre producties (Two and a Half Men en Melissa & Joey), maken dit een hele leuke en frisse serie.

Christy is een single moeder, voorheen alcoholverslaafd en tienermoeder, nu werkend als serveerster in een restaurant om haar gezin te kunnen onderhouden. Als klap op de vuurpijl heeft zij een affaire met haar baas, die getrouwd is met een bloedmooie vrouw, is haar tienerdochter aan het puberen en doet haar moeder, met wie zij een aantal jaren niet heeft gesproken, haar rentree in Christy’s leven. Genoeg materie voor hilarische momenten en vlijmscherpe opmerkingen. Van Two and a Half Men zijn we die grappen gewend, die grappen die de grenzen van het toelaatbare opzoeken. Voor mijn eigen smaak gaat Two and a Half Men soms net iets te vaak over die grens. In Mom worden diezelfde grenzen opgezocht, maar niet overschreden. Dit kan te maken hebben met het feit dat deze serie draait om een vrouw, maar zoetsappig wordt het daardoor zeker niet.

Christy neemt het haar moeder kwalijk dat zij vroeger een alcoholverslaafde en drugsverslaafde moeder was, en dat Christy daardoor nooit het goede voorbeeld heeft gekregen en uiteindelijk is geëindigd als haar moeder. Bonnie (de moeder, gespeeld door Allison Janney en bekend van The Masters of Sex en The West Wing) lijkt zich echter niet bewust van de fouten die ze heeft gemaakt, wat weer leidt tot meer frustratie bij Christy. Violet (gespeeld door Sadie Calvano, bekend van Melissa & Joey), Christy’s dochter, is een typische puber met tienerproblemen. Je krijgt medelijden met Christy terwijl je haar ziet kampen met de problemen van haar dochter. Roscoe (gespeeld door Blake Garrett Rosenthal, bekend van New Girl) is Christy’s zoon en lijkt de meest normale van het hele stel. De jonge acteur zet zijn rol goed neer en heeft het in zich om een groot acteur te worden.

Het leuke aan deze serie vind ik de prominente rol die vrouwen innemen. De korte verhalen, korte scenes, maar wel met goede humor en veel “did she really say that?!” momenten geven je een heerlijke 20 minuten ontspanning. En hoewel het draait om het leven van een vrouw, voor mannen is dit denk ik even leuk om te kijken.
Volg Mom
My Kinda People and the Big To-Do
My Kinda People and the Big To-Do