8
anonymous geeft "Mistresses - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 19 november 2013.
0
0

Mistresses - Seizoen 1

Wie denk dat deze serie gebaseerd is op minnaressen komt bedrogen uit. De titel doet ons vermoeden dat overspel aan de orde van de dag is in het leven van de vier vrouwen. Mistresses draait om familiebanden, vriendschap, liefde, verlies, hoop en een vleugje lust. Verwacht bij deze serie geen vaak vreemdgaande vrouwen, maar ben getuige van de gevolgen van één enkele misstap. Mistresses is een remake van de gelijknamige Engelse serie. Mistresses is een serie waar je even in moet komen. Het is enigszins te vergelijken met Sex and the City en Desperate Housewives. Producer K.J. Steinberg Heeft ook de serie Gossip Girl op haar naam staan.

Savannah (Alyssa Milano, Charmed ), of Savi, zoals ze liefkozend door haar vriendinnen wordt genoemd, is een beginnend advocate, die graag promotie wil maken. Haar huwelijk met een succesvolle chef-kok en surf-dude Harry (Brett Tucker, Spartacus: Blood and Sand) dreigt te mislukken, omdat Harry niet in staat lijkt een kind te verwekken bij Savi. Dit zorgt voor de nodige problemen zowel in hun relatie, als ook in hun werk. Als Savi haar nieuwe collega Dominic (Jason George, Grey's Anatomy) ontmoet, valt ze als een blok voor zijn charmes. Als ze na een avontuurtje met Dominic zwanger blijkt te zijn, is het huwelijk van Harry en Savi op sterven na dood. Savi blijft twijfelen en laat een vaderschapstest uitvoeren. Is ze in staat haar huwelijk te redden?

Naast Savi zien we ook Savi 's jongere zus , Josslyn (Jes Macallan, NCIS: Los Angeles). Zij is het tegenovergestelde van Savi. Josslyn is een feestbeest en makelaar. Ze is steeds op zoek naar de ware, maar haar zoektochten eindigen vaak in een one night stand. Beide zijn bevriend met April (Rochelle Aytes, The Forgotten), een weduwe en alleenstaande moeder. Na het plotselinge overlijden van haar man, probeert ze de draad van haar leven weer op te pakken. Een vierde vriendin, Karen (Yunjin Kim, Lost), is een therapeute met een eigen praktijk. Nadat de patiënt, waarmee ze een affaire had, dood gevonden wordt gaat ook haar leven niet meer over rozen. Hoe gaat zij om met het stille verdriet van de dood van haar geheime geliefde. Als ze de zoon van haar overleden minnaar ontmoet, komen alle gevoelens weer boven.

Mistresses is een serie die langzaam op gang komt. De eerste afleveringen, die vooral in een nieuwe serie belangrijk zijn, zijn niet erg interessant. Pas na de vierde aflevering komt er vaart in de serie en sluit ook elke aflevering met een cliffhanger. Je wordt als kijker dan pas geprikkeld om verder te kijken. De verhaallijn van Josslyn is naar mijn idee totaal onbelangrijk en oninteressant. Verderop in het seizoen krijgt ze helaas een meer leidende rol. De verhaallijn van Savi en Harry is interessanter. Hoe ga je om met je partner, die niet alleen vreemd is gegaan maar ook nog eens zwanger raakt. De serie wordt dan ook gedragen door Alyssa Milano en Brett Tucker. De chemie tussen die twee is erg geloofwaardig.

Mistresses is voor mij, ondanks de langzame start, toch een serie die ik wil blijven volgen. Vooral na de laatste aflevering bleef ik met veel vragen zitten en ik hoop dat deze in het tweede seizoen beantwoord worden. Het zijn beter voor de serie zijn als de makers zich meer focussen op de relatie tussen Harry en Savi.
Het tweede seizoen van Mistresses zal in de zomer van 2014 te zien zijn op de Amerikaanse zender ABC. In Nederland zal Mistresses vanaf 2 december elke maandag te zien zijn op Net 5. Mistresses krijgt van mij, ondanks de trage start, toch een 8. Ik blijf fan van Alyssa Milano en Brett Tucker.
Volg Mistresses (US)
The Show Must Go On
The Show Must Go On