9
anonymous geeft "Mistresses (US) - Seizoen 3" een 9.
Geschreven door anonymous op 6 Oktober 2015.
0
0

Mistresses (US) - Seizoen 3

Na een enerverend einde van het tweede seizoen kon een derde seizoen niet uitblijven. Om het geheugen nog even op te frissen: Joss stond op het punt te trouwen met Scott, toen ze besloot om de surfhunk en ex-man van haar zus; Harry (Brett Tucker, Neighbours) in de armen te vliegen. Karen kreeg een telefoontje van haar arts en Aprils dochter zag op televisie dat haar vader 'weer' dood was. Al met al een hoop spanning, sensatie, en genoeg vragen om een derde seizoen mee te beginnen.

Op 30 september 2014 vernieuwde ABC Mistresses voor een derde seizoen. Alyssa Milano heeft dan de serie verlaten, dit omdat de serie verhuist naar Vancouver, Canada. Jennifer Esposito (Related) neemt haar plaats in en speelt de modeontwerpster Calista Raines. Ook Rob Mayes (The Client List) versterkt het derde seizoen. Hij zal Marc, de broer van Miranda spelen. Marc trekt bij April en haar dochter in. En zo is de cast weer compleet voor een nieuw seizoen.

[image-53511]
Mistresses seizoen twee was al geweldig om naar te kijken, maar seizoen drie is een enorm goed seizoen. De verhaallijnen zijn goed. Elk karakter heeft zijn/haar eigen verhaal, en elk verhaal is mooi, goed uitgewerkt en wordt goed neergezet door de acteurs. Als kijker leef je mee, en vind je al snel gelijkenissen met één van de vriendinnen. April (Rochelle Aytes, The Forgotten) is altijd op zoek naar liefde. Ze zet haar dochter op de voorgrond, maar heeft altijd ruimte in haar hart voor man. Joss (Jes Macallan, Shameless) is de losbol, de vrije geest en de enthousiaste van het stel. Karen (Yunjin Kim) is serieus, eerlijk, oprecht en bekijkt elke situatie van meerdere kanten.

Moord, doodslag, een drankprobleem hier en daar en mannen die niet altijd deugen. Dat zijn slechts enkele ingrediënten van het, mijns inziens, beste seizoen van Mistresses tot nu toe

Eerst werd er nog gedacht dat als Alyssa Milano de serie zou verlaten, Mistresses al snel uit zou doven, maar niets is minder waar. Grenzen worden overschreden, de romantiek staat hoog in het vaandel, maar ook de erotiek wordt dit seizoen niet geschuwd. Moord, doodslag, een drankprobleem hier en daar en mannen die niet altijd deugen. Dat zijn slechts enkele ingrediënten van het, mijns inziens, beste seizoen van Mistresses tot nu toe. Tot aan de laatste aflevering blijft het spannend en vooral het verhaal rondom Joss is erg goed.

Ik heb erg genoten van het derde seizoen en de seizoensfinale zou in sommige opzichten ook wel een seriefinale kunnen zijn. Sommige dingen geef je zelf een einde en sommige verhaallijnen worden perfect afgesloten. Een vierde seizoen was, ook al was dit een mooi einde, altijd welkom en ik was dan ook erg blij dat ABC heeft besloten om Mistresses toch te vernieuwen. Ik ben erg benieuwd naar de verhaallijnen in dat vierde seizoen. Er is al bekend gemaakt dat Jennifer Esposito niet terug zal keren in het volgende seizoen.

Mistresses heeft bewezen dat series niet altijd hoeven te draaien om één enkele hoofdpersoon; meerdere mensen kunnen een serie perfect dragen. Bekende namen zeggen nu eenmaal niet alles. In 2016 ga ik weer genieten van deze prachtige serie. Voor het derde seizoen geef ik de dames een dikke 8, ik tel er voor de heren nog één extra punt bij op.
9 punten voor deze prachtige, gewaagde, liefdevolle, heerlijke serie!
Volg Mistresses (US)
The Show Must Go On