6.5
Peter Rotthier geeft "Midnight, Texas - Seizoen 2 (DVD)" een 6.5.
Geschreven door Peter Rotthier op 14 juli 2019.
0
0

Midnight, Texas - Seizoen 2 (DVD)

Wat we bij de recensie van het eerste seizoen al duidelijk maakten is dat Midnight, Texas meer in zijn mars heeft dan er is uitgekomen. De beperkingen die via een grote speler op de markt opgelegd worden, zodat de hele familie naar de series die ze maken kan kijken, zorgt er voor dat je niet alle plots kan uitwerken zoals ze beschreven worden in de boeken van Charlaine Harris (True Blood). Het zijn natuurlijk wel die fans die je in de eerste plaats moet veroveren en als die dan een ietwat slap afkooksel te verwerken krijgen, dan haken die al vlug af.

Midnight, Texas
© NBC

Het is dan ook niet verwonderlijk dat NBC Midnight, Texas na twee seizoenen afvoert. Wil dat nu zeggen dat dit slecht is? Helemaal niet! Midnight, Texas is op zich een onderhoudende televisieserie waar je met het hele gezin naar kan kijken. Vergelijk het misschien met Once Upon A Time, een andere serie die gebruik maakt van figuren die uit sprookjes, sages en dergelijken. Daar een verhaal rond breien dat voor een breed publiek bestemd is, blijkt niet altijd simpel te zijn. De makers van Midnight, Texas hadden dan nog het voordeel dat ze konden putten uit een aantal boeken waarin hun mythische figuren de hoofdrol spelen.

Wat bij Once Upon A Time wel lukte, de eerste zes seizoenen, is duidelijk niet gelukt voor de bewoners van Midnight. Zelfs nieuwe, lugubere personages kunnen de gemeenschap van vampiers, weerwolven en ander paranormaal gespuis niet redden van de ondergang. Een laatste stuiptrekking met een kleine opening naar een derde seizoen heeft voor de fans van de serie misschien een klein sprankeltje hoop gegeven. Het mocht niet baten, het stadje Midnight sluit voorgoed zijn deuren voor de seriekijker.

De dvd van het tweede seizoen is blijkbaar ook de markt 'zomaar' opgegooid. Wellicht om toch nog iets extra van de kosten van deze serie te recupereren. Liefhebbers voor dit genre zijn er altijd wel te vinden en voor wie bijvoorbeeld True Blood nooit gezien heeft, kan dit Midnight, Texas wel een opstapje zijn naar het betere werk in het genre. De serie heeft namelijk wel zijn amusementswaarde, is bij momenten vrij spannend en de speciale effecten mogen er ook best zijn. De fans van de serie komen er met de dvd wel bekaaid af want extraatjes zijn er niet voorzien op de twee schijfjes.
Volg Midnight, Texas
Yasss, Queen
Yasss, Queen