Liesbeth de Raaf geeft "Midnight, Texas - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 4 Maart 2019.
0
0

Midnight, Texas - Seizoen 2

Welcome to Midnight, Texas

Midnight, Texas was een plezierige verrassing voor mij. Ik vloog door het eerste seizoen heen, waarin Manfred met de geest van zijn overleden oma rondreed. Het eerste seizoen werd netjes afgesloten en ik kon niet wachten tot het tweede seizoen zou beginnen. Ik begon Manfred namelijk vrijwel direct nadat hij zijn laatste demon uitblaast te missen, gelukkig duurde het voor mij niet lang dat seizoen twee aanbrak.

In seizoen twee komen er nog meer slechte wezens Midnight opzoeken. Terwijl ze allemaal bezig met de strijd tegen een groot opperwezen, spelen er zich ondertussen ook nog andere dingen af. Dat is het diverse aan Midnight, Texas, het bevat niet zomaar een onderwerp. De bijbehorende special effecten zijn in seizoen twee nog mooier dan in het eerste seizoen. Manfred krijgt dan ook hier weer flink wat voor zijn kiezen met de benodigde verleidingen erbij. Hij is een echt team geworden met de rest van het dorp en hun onderlinge vertrouwen wordt ook nog eens sterk op de proef genomen.

Midnight, Texas
© NBC

Er zijn mooie twisten in het tweede seizoen die niet allemaal even voorspelbaar zijn. Daarnaast zijn ze ook niet bang om belangrijke spelers te laten sneuvelen, zo kan je lachen, huilen en huiveren, er is voor iedereen wat. Het afgezaagde verhaal dat iemand die goed is zomaar kan overstappen naar de duistere kant en daarmee compleet van karakter verandert, zit er helaas ook in. Dat vind ik dan ook meteen een van de weinige minpuntjes aan de serie.

Het einde van seizoen twee geeft een kleine opening voor een volgend seizoen, dit zullen we echter niet meer meemaken aangezien de serie gecanceld is. Al had ik graag nog een seizoen meegemaakt, toch kan ik me hier net zo makkelijk bij neerleggen. Het verhaal is verteld, mensen zijn gegroeid, veranderd en sommige zijn heengegaan. De cliffhanger naar een volgend seizoen was dan ook weer niet zo bijzonder dat het mijn nieuwsgierigheid wakker maakt. Ik kreeg namelijk al lichtelijk de angst dat het in vergelijking met de andere verhaallijnen bergafwaarts zou gaan, dus het is goed zo. Ik heb er vrede mee.
Volg Midnight, Texas
Yasss, Queen
Yasss, Queen