7
anonymous geeft "Marvel's The Defenders - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door anonymous op 11 september 2017.
5
0

Marvel's The Defenders - Seizoen 1

Het elektronicabedrijf Apple maakte deze week bekend dat ze van plan is om 1 miljard dollar te investeren in het ontwikkelen van formats voor eigen televisieseries. Een bedrijf dat al lang op deze manier werkt, Netflix, investeert inmiddels jaarlijks al meer dan 6 miljard dollar in de ontwikkeling van eigen content. Vooral het genre series over superhelden is goed vertegenwoordigd, met titels als: Jessica Jones, Luke Cage, Iron Fist en Daredevil. Wat al deze helden met elkaar gemeen hebben, is dat ze werken en wonen in de stad New York. The Defenders brengt al deze Marvel-toppers uit dezelfde stad samen in één-en-dezelfde serie en is, net als series waarin de afzonderlijke superhelden centraal staan, een samenwerking tussen Marvel, ABC television en Netflix.

Uiteraard kun je deze serie kijken zonder dat je de afzonderlijke series hebt bekeken, maar de achtergrondverhalen kennen van de hoofdpersonen zorgt voor een rijkere kijkerservaring.

Marvel's The Defenders bouwt verder op een beproeft concept. Niet alleen de hoofdrolspelers, maar ook de bijrollen in The Defenders zijn al geliefde karakters en nemen een eigen schare fans mee. Wie de afgelopen seizoenen heeft opgelet is het misschien al opgevallen dat de series meer met elkaar gemeen hebben dan alleen de stad waarin ze zich afspelen. Zo hebben bepaalde helden onderling contact en lapte zuster Claire Tempel (Rosario Dawson) al meer dan één superheld op. Nu het gevaar New York bedreigt, zorgt zij er naast het toeval dan ook voor dat er contact wordt gelegd tussen Jones, Cage, Rand en Murdock. Na wat tegenstribbelen werken de vier helden samen om hun geliefde stad te redden van de ondergang. Uiteraard kun je deze serie kijken zonder dat je de afzonderlijke series hebt bekeken, maar de achtergrondverhalen kennen van de hoofdpersonen zorgt voor een rijkere kijkervaring.

Samenwerking tussen superhelden is geen nieuw gegeven binnen het genre. Ook de helden van DC Comics werken samen aan het redden van de wereld of het tegenhouden van een slechterik. Ik moet alleen wel eerlijk zeggen dat ik een beetje moe wordt van mannen en vrouwen met superkrachten. Belangrijkste reden daarvoor? Het aantal series en films dat we krijgen voorgeschoteld. Mijn moeheid uit zich vooral in het afnemen van mijn enthousiasme voor het genre én mijn afnemende bereidheid veel tijd te besteden aan het kijken van films en series met weer een superheld.

Maar… Net als van superhelden, houd ik ook van pindakaas. Als ik echter een week lang alleen maar pindakaas eet dan kan ik echt verlangen naar een broodje sandwichspread.

Begrijp mij goed: het blijft nog steeds een geweldig genre en ook The Defenders is weer een leuke serie. Al is het maar omdat ook ik in de loop van de series ben gaan houden van de hoofdpersonen. Maar… net als van superhelden, houd ik ook van pindakaas. Als ik echter een week lang alleen maar pindakaas eet dan kan ik echt verlangen naar een broodje sandwichspread. Nu we The Defenders hebben gehad wordt het hopelijk even wat rustiger op het superhelden-front.
Volg The Defenders
The Defenders
The Defenders