Lucas Verbunt geeft "Marvel's Moon Knight - Eerste aflevering" een 9.
Geschreven door Lucas Verbunt op 31 Maart 2022.
9
0

Marvel's Moon Knight - Eerste aflevering

Het eerste MCU-project van 2022 trapt het aankomende Marvel-jaar krachtig af. Marvel's Moon Knight is een interessante toevoeging aan het universum en ik kan niet wachten op de rest van het seizoen.

Afgelopen jaar was een fantastische achtbaan voor alle fans van het Marvel Cinematic Universe. Niet alleen kregen wij meerdere nieuwe films, maar begon Marvel ook met het uitbrengen van additionele series. Hier gaat Marvel in 2022 gewoon mee door. Het eerste MCU-project van 2022 is wederom een serie en introduceert ons aan een geheel nieuw personage: Moon Knight.

In de eerste aflevering van Marvel's Moon Knight, dat op 30 maart werd uitgezonden op Disney+, maken we kennis met Steven Grant. Grant is een simpele man die zijn leven niet helemaal op orde lijkt te hebben. Hij werkt in de souvenirwinkel van een Brits museum, op de Egyptische afdeling. Deze Egyptologie is bovendien Steven's passie. Er is echter een goede reden voor Steven's chaotische leven. Hij heeft namelijk regelmatig black-outs en kan zich vervolgens grote stukken tijd niet meer herinneren. Wat blijkt nou? Steven lijdt aan een dissociatieve identiteitsstoornis; hij heeft meerdere persoonlijkheden. Steven is niet alleen Steven Grant, maar ook Marc Spector. Spector huist bovendien een eeuwenoude Egyptische god in zich, wat leidt tot zijn alterego Moon Knight. Beide personages worden fantastisch gespeeld door Oscar Isaac (Scenes from a Marriage (US)).

[image-329403]

De eerste aflevering trapt gelijk vol het gaspedaal in. Er gebeurt ontzettend veel en je wordt direct volledig het verhaal ingetrokken. Echter, het gaat niet te snel. Je hebt nog steeds het gevoel dat je de ruimte krijgt om rustig kennis te maken met het hoofdpersonage, zijn leven en zijn problemen. Er worden zeer interessante verhaallijnen uitgerold en ik ben dan ook ontzettend benieuwd waar de rest van het seizoen naartoe gaat.

Waar ik ook erg enthousiast over ben zijn de lichte horror-vibes die de trailer overbrengt. In de eerste aflevering valt dit nog mee, maar het genre dat overal staat vermeld is ook 'psychologische horror'. Ik ben zeer benieuwd hoe dit genre zich in de rest van het seizoen gaat tonen.

Waar ik ook erg enthousiast over ben zijn de lichte horror-vibes die de trailer overbrengt

Tot nu toe hebben we nog niet veel personages ontmoet. We mochten kennis maken met Ethan Hawke (Arthur Harrow, The Good Lord Bird), een cultleider waar Steven/Marc tegenaan lopen. De rest van het seizoen gaat ook nog andere castleden introduceren, zoals May Calamawy (Ramy), F. Murray Abraham (Mythic Quest: Raven's Banquet), Fernanda Andrade (neXt (2020)) en de onlangs overleden Gaspard Ulliel (Twice Upon a Time).

Kortom, de eerste aflevering van Marvel's Moon Knight was ontzettend sterk en ik ben zeer benieuwd wat de rest van het seizoen gaat brengen. Voor nu een prachtige 9.0!
Volg Marvel's Moon Knight
Gods and Monsters