6.5
Sam Blaauboer geeft "Marvel's Iron Fist - Seizoen 1" een 6.5.
Geschreven door Sam Blaauboer op 4 Mei 2017.
2
0

Marvel's Iron Fist - Seizoen 1

Danial ‘Danny’ Rand is opgegroeid in het zakenleven van zijn ouders. Samen met zijn vrienden Ward en Joy Meachum komt hij, na een ernstig vliegtuig ongeluk, terecht in de mystieke wereld van K'un-Lun. Hier leert hij te vechten als de Iron Fist en krijgt hij na de intense trainingen die hij heeft moeten volgen de krachten van de Iron Fist.
Iron Fist

Vijftien jaar later, nadat werd aangenomen dat hij dood was, keert Danny Rand terug naar de stad waar hij opgeroeide, New York. Hier probeert hij het bedrijf van zijn vader weer terug te eisen en zijn levenslot te vervullen, dit blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. In de vijftien jaar dat hij weg was heeft Rand Industries andere aan de top gezet, namelijk Ward (Tom Pelphrey, As the World Turns) en Joy (Jessica Stroup, The Following).

Het verhaal kwam iets wat moeilijker op gang, Naar mate ik wat verder in het verhaal kwam was het al iets beter te volgen

Het verhaal kwam iets wat moeilijker op gang, net zoals ik bij bijna elke andere Marvel Netflix serie heb. Naar mate ik wat verder in het verhaal kwam was het al iets beter te volgen. Iets beter, want een sterk en duidelijk verhaal vond ik niet aanwezig. Het ging dan ook voornamelijk om de hoofdrolspeler. (Finn Jones, Game of Thrones). Het gevoel dat hij de Iron Fist is was erg ver te zoeken. Het begon denk ik ook al voordat Jones überhaupt een woord had gezegd. Het zat hem niet in de uitvoering van het personage, hoewel er misschien wat meer gedaan kon worden op het vechtkunst gebied, maar het bleek hem meer te zitten in het gebrek aan spektakel op papier. In het hele seizoen heeft de Iron Fist niet echt veel van zijn krachten laten zien, wat ik graag anders had willen zien.

Het zat hem puur in de slecht geschreven karakters. Er waren daar in tegen twee mensen die Iron Fist een beetje beter maakte, Colleen Wing (Jessica Henwick, Star Wars: Episode VII: The Force Awakens) en de terugkerende Claire Temple (Rosario Dawson, Puerto Ricans in Paris) waren de drijvende kracht achter deze serie. Daardoor werden de afleveringen die wat meer op het ‘team’ waren gefocust gewoon leuk om te zien.
Iron Fist

Buiten het feit dat zo’n zestig procent van het eerste seizoen niet aansloeg bij mij of bij andere, zou ik toch nog aanraden om het te kijken. Zeker als groot Marvel fan. Het is zeker niet de beste Marvel Netflix serie, maar door de andere veertig procent heeft het mij toch hoop gegeven dat seizoen 2 (nog niet aangekondigd) of anders The Defenders het een stuk beter zal doen.
Volg Iron Fist
A Duel of Iron
A Duel of Iron