7
anonymous geeft "Marco Polo - Seizoen 1 (DVD)" een 7.
Geschreven door anonymous op 15 Maart 2016.
4
1

Marco Polo - Seizoen 1 (DVD)

Marco Polo speelt zich af in de 13e eeuw. Omdat ik gek ben op geschiedenis sprak deze serie mij ook enorm aan. Wat ik van tevoren niet wist, is dat ook dit een Netflix original serie is. Volgens mij is Marco Polo een van de minder bekende Netflix series. En dat is zonde! Allereerst complimenten voor de kleding en het decor, want dat is zeker goed in elkaar gezet. Telkens weer verbaasde ik mij erover hoe mooi sommige plekken wel niet waren en hoe mooi sommige mensen er wel niet uit zagen. Volgens mij heeft dit ook heel wat gekost in de serie zelf.

De serie draait om het levensverhaal van de Italiaanse handelaar Marco Polo (Lorenzo Richelmy, The Third Half) . Zijn vader Niccolò Polo (Pierfrancesco Favino, Rush) trekt als handelaar rond de wereld. Op een dag neemt hij Marco mee op een reis door Azië. Daar worden zij gevangen genomen door Koeblai Khan (Benedict Wong, The Martian), de kleinzoon van Dzjengis Khan, hij heerste in deze eeuw over Mongolië. Zodat Niccolò zelf vrijgelaten wordt zorgt hij ervoor dat zij zijn zoon mogen gebruiken.

Het begin van het seizoen, met uitzondering van aflevering een, gaat nogal traag. Het kabbelt een beetje voort en de serie komt niet helemaal van de grond af. Het is in het begin ook erg lastig omdat ze continue van tijd switchen. Het ene moment ben je in het heden en dan weer terug in het verleden. Toch blijft het ergens ook interessant en vooral door het interessante verhaal blijf je de serie doorkijken. Met een beloning! In de tweede helft van het seizoen wordt de serie een stuk beter. De serie blijkt eindelijk te weten wat hij wil en dit is direct te merken. Opvallend vond ik dat het helemaal niet alleen maar draait om Marco Polo ook voor een heel groot deel om Khan. Iets wat ik niet had verwacht toen ik de trailer had gezien.

Het eerste seizoen komt vooral over als een basis voor de rest wat nog komen gaat. Het eindigt dan ook met een enorme cliffhanger en ik kan eigenlijk bijna niet meer wachten op het tweede seizoen in juni.
Volg Marco Polo
The Fellowship
The Fellowship