9
anonymous geeft "Marco Polo (2014) - Seizoen 1" een 9.
Geschreven door anonymous op 1 januari 2015.
1
0

Marco Polo (2014) - Seizoen 1

Een Italiaanse jonge ontdekkingsreiziger uit Venetië, hij heeft echt bestaan, Marco Polo. Samen met zijn vader en oom reisde Marco als handelaars richting het Grootse Mongoolse Rijk van Koeblai Khan, afstammeling van grote Djzengis Khan. Het verhaal is uitgegeven door Netflix die met de trailer al grootse interesse wekte. Ik heb het eerste seizoen in twee dagen gezien; ja dit zegt al dat ik er van heb genoten.

Marco Polo (Lorenzo Richelmy) is een jongeman. Hij weet nog nauwelijks iets af van de Mongoolse cultuur waarin hij beland is en hij moet al voor de grote Koeblai Khan (Benedict Wong) verschijnen samen met zijn vader (Pierfrancesco Favino) en oom (Corrado Invernizzi). In het paleis van de Khan komen meerdere ministers aan het woord met verschillende religie en levensovertuiging wat leidt tot boeiende scènes.

De jonge Polo kan gebeurtenissen, volkeren en landschappen wonderlijk beschrijven door zijn talrijke kennis van de wereld; hij is immers al door tientallen landen heen getrokken. Het talent van Marco blijft niet onopgemerkt door de in hem geïnteresseerde Khan. Wat zal neerkomen op een opmerkbare relatie tussen de Grote Khan en de jonge ontdekkingsreiziger.

De familie Polo heeft de halve wereld afgereisd en dit brengt de regisseur naar mijn mening mooi in beeld, talrijke prachtige landschappen zal je regelmatig tegen komen in een aflevering. Daarnaast wordt er een goed staaltje acteerwerk vertoont waarbij je er als het ware in de serie gezogen wordt. Er is afgunst en jaloezie te zien tussen de groot machthebbers van het Mongoolse en het Chinese rijk. Daarnaast zie je veel emotie en medeleven tussen personages. Ik denk dat dit één van de krachten is van de serie.

Een andere kracht van de serie is dat er in het eerste seizoen een goede mix van actie, avontuur, romantiek, cultuur en familiedynamiek te zien is. Er zijn spannende aangrijpende momenten vertoont die je op het puntje van je stoel laten zitten. Ook worden er grote veldslagen waarbij de adrenaline door je lichaam suist weergegeven. Daarnaast zal je gaan meeleven met bepaalde personages uit zowel Azië als Europa, uit Mongolië zoals China en uit de machtshebbers van het Mongoolse rijk tot de minder gestelde Chinese boer. Ook romantiek en cultuur botsen wanneer er liefde ontstaat tussen personages uit het arme volk en de rijken waaruit natuurlijk het benodigde drama volgt.

Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt vond ik dit een sterke serie en wacht ik vol ongeduld af op het volgende seizoen. Ik heb hoge verwachtingen van het tweede seizoen en ik denk dat deze ook waargemaakt gaan worden. Ik heb de serie beoordeeld met een negen en ben ervan overtuigt dat er meer fans zullen komen!
Volg Marco Polo
The Fellowship
The Fellowship