Frederika Reihs geeft "Manifest - Seizoen 2 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 19 Oktober 2021.
3
0

Manifest - Seizoen 2 (DVD)

Het eerste seizoen begon al krachtig. Manifest is een ontzettend spannende serie dat van raadsel na raadsel gaat en dit weten ze in het tweede seizoen te overtreffen.

Vlucht 828 is alweer enige tijd terug op aarde, na een mysterieuze verdwijning van vijf jaar, waar de bemanning en passagiers van niets wisten. Een raadsel dat niemand weet op te lossen. De passagiers krijgen een tweede kans, ze zijn voorbestemd voor iets speciaals. Alleen zij horen en zien dingen die enkel zij kunnen ontrafelen en oplossen. Ze zijn teruggekomen om zoveel meer te doen. Het eerste seizoen heeft deze serie wijd opengelaten voor meer.

Manifest

Het eerste seizoen begon al krachtig. Manifest is een ontzettend spannende serie dat van raadsel na raadsel gaat en dit weten ze in het tweede seizoen te overtreffen. Hoewel vaak het tweede seizoen wat minder is, is het tweede seizoen bij Manifest juist beter geworden. De serie bevat een gezonde dosis drama, zeker gezien de jonge leeftijd van Cal Stone (Jack Messina) die steeds volwassener wordt voor zijn leeftijd maar toch het nodige avontuur opzoekt. En het ontbreekt hier ook zeker niet aan het sciencefiction-aspect die het verhaal vooral zo spannend maakt dat je ten minste twee afleveringen tegelijk moet kijken.

Waar in het eerste seizoen de focus vooral lag op de verdwijning van het vliegtuig en alle passagiers, verloopt het tweede seizoen wat losser. Het verhaal rondom het verdwenen vliegtuig is al in zoveel detail behandeld dat ze nieuwe elementen erin hebben gestopt die het verhaal interessant houdt. De verhaallijnen die worden gevolgd van Michaela, Ben en Saanvi blijven zich ook dit seizoen uitbreiden.

Vooral voor Michaela (Melissa Roxburgh) wordt dit seizoen persoonlijker wanneer ze iemand ontmoet die iets soortgelijks heeft meegemaakt. Zeke (Matt Long) is echter niet vijf jaar verdwenen, maar één jaar en zijn terugkeer naar de gewone wereld wordt erg spannend als het voorval een tijdslimiet plaatst op zijn terugkeer. Een tijdslimiet die ook zeker voor de passagiers van vlucht 828 de nodige spanning meebrengt.

Manifest

De dvd heeft een goede beeldkwaliteit. Seizoen twee van Manifest bestaat uit drie dvd’s die samen dertien afleveringen bevatten. De ondertiteling is er in het Engels, Duits, Frans en Nederlands, genoeg keuze dus. De cover van de dvd is simpel maar duidelijk, een strak design dat je laat zien waar de serie over gaat.
Volg Manifest
Final Boarding
Final Boarding