5.5
Dennis Korpel geeft "Lucky 7 - Eerste aflevering" een 5.5.
Geschreven door Dennis Korpel op 27 september 2013.
0
0

Lucky 7 - Eerste aflevering

Geld verandert alles. Als je het niet hebt, droom je ervan, en als je het wel hebt, kan het zomaar een hoop (nieuwe) problemen met zich meebrengen. Deze twee zinnen vatten het plot van de eerste aflevering van Lucky 7 prima samen. Het winnen van de loterij zet levens op zijn kop. Maar het is duidelijk geen garantie voor een succesvolle tv-show.

Een willekeurig tankstation in Queens heeft het zwaar. We komen er al snel achter dat het bedrijf midden in een overname procedure zit en de werknemers zijn, om het beestje maar direct bij zijn naam te noemen, allemaal vrij kansloos. Iedereen heeft privé de nodige problemen, die we in een vogelvlucht voorbij zien komen. Als binding speelt het personeel gezamenlijk mee in de wekelijkse lotto.

Niet geheel onverwachts winnen ze in deze pilot dus ook daadwerkelijk de lotto. Ze spelen al jaren met dezelfde nummers mee, ondanks dat een van de medewerkers dit keer opperde om wat anders te spelen. Uiteraard deden ze dit niet, en zie daar… Dit klinkt allemaal als een slechte soap, maar dat is ook wel het gevoel wat ik aan deze aflevering over heb gehouden. Het is het allemaal nog net niet.

De acteurs zijn bijna allemaal vrij onbekend. Er zijn er een paar die we in andere series een gastrol hebben zien vertonen en er is één wat oudere rot in het vak; Isiah Whitlock Jr. (The Wire). Hij speelt de manager Bob, alleen heeft hij maar een kleine rol in deze eerste aflevering. De andere bekende gezichten zijn van Samira (Summer Bishil, 90210), Leanne (Anastasia Phillips, Bomb Girls) en Matt (Matt Long, Private Practice en Mad Men).

Het zou een te makkelijk (woord)grapje zijn om Lucky 7 een wilde gok te noemen voor ABC, maar afgaand op deze pilot is dat het wel. De rode draad is ver te zoeken en de drang naar meer is er absoluut nog niet. Ik heb dan ook echt geen idee waar de schrijvers heen willen dit eerste seizoen. Het al dan niet verlengen van deze serie ligt echt compleet in de handen van de schrijvers en hun creatieve ingevingen. Op dit moment neig ik sterk naar een nee.
Volg Lucky 7
Five More Minutes
Five More Minutes