anonymous geeft "Lucifer - Seizoen 3" een 9.
Geschreven door anonymous op 1 Oktober 2018.
10
0

Lucifer - Seizoen 3

Come on, detective. Chop, chop! More dead-end clues aren't going to find themselves!! - Lucifer

Na twee seizoenen van lachen en genieten van de woordgrappen van Lucifer, zou je denken dat de lol er wel vanaf is. Hoeveel grappen kan iemand vertellen, voordat hij mensen gaat vervelen? Nou, Lucifer komt een heel eind, want ook in seizoen drie zet hij de kijkers weer naar zijn hand. Toch is dit seizoen anders. Na de vele komische wendingen van de afgelopen twee seizoenen, gooit Lucifer nu toch een serieus balletje op.

[image-52147]

Lucifer en de detective. Twee handen op een buik. Hoewel ze hem vaak ziet als blok aan haar been, kan ze het niet helpen: ze begint te wennen aan het feit dat Lucifer altijd om haar heen hangt. Daarnaast komen de mensen, die eerst op de achtergrond aanwezig waren, meer naar de voorgrond. Zo krijgen Dan (Kevin Alejandro, True Blood) en vooral Ella (Aimee Garcia, Dexter) meer aandacht, er komt er een oude bekende terug, en een nieuwe slechterik kondigt zich aan.

Iemand heeft het op hem gemunt

Na het terugsturen van 'Mum' naar de hel en een ontvoering, wordt Lucifer wakker in het midden van de woestijn. En niet alleen heeft hij zijn vleugels terug, er mist ook nog iets aan hem. Eenmaal thuis lijkt het verwijderen van die vleugels een fluitje van een cent, maar niets is minder waar. Iemand heeft het op hem gemunt en heeft ervoor gezorgd dat hij zijn vleugels terugkrijgt. Maar wie? Toch Vader, oftewel 'Dear ol' Dad', zoals Lucifer hem noemt.

Aan de andere kant staat Chloe Decker (Lauren German, Chicago Fire), die verliefd is op Lucifer. Maar, hoe meer toenadering ze tot hem zoekt, hoe meer hij haar wegduwt. Want, zelfs na twee seizoenen en een aantal onverklaarbare gebeurtenissen, gelooft zij nog steeds zijn verhalen niet. Als hij vertelt dat hij de duivel is, wuift zij dat naar het land der fabelen. Als op een dag Luitenant Pierce (Tom Welling, Smallville) zijn intrede doet in het corps, kan Chloe niets anders doen dan vallen voor zijn charmes. Dit terwijl Lucifer aan zijn horens kan voelen, dat Pierce geen zuivere koffie is. Naast de serieuze momenten in dit seizoen, kent de serie ook weer een aantal hilarische momenten. Zo blijven de woordgrappen van Lucifer leuk. Maar ook Ella maakt het feest compleet. Sommige momenten zijn zo leuk, waardoor ik schaterlachend op de bank zat.

[image-61023]

De hashtag #SaveLucifer werd in het leven geroepen

Maar toen, toen kwam als bij donderslag het slechte nieuws. Lucifer zou geen vierde seizoen krijgen. Onmogelijk, zo vond ook Joe Henderson, de schrijver en producer van de serie. Ervan uitgaand dat er een vierde seizoen zou komen, sloot hij het derde seizoen af met een enorme cliffhanger. Op de sociale media bood hij bij voorbaat al zijn excuses aan. Maar, de fans lieten het er niet bij zitten, dus na het uitzenden van de laatste afleveringen, en die beruchte cliffhanger, ontplofte Twitter, Facebook en Instagram. De hashtag #SaveLucifer werd in het leven geroepen. Cast en crew waren verbaasd over het aantal tweets, dat binnen een week de één miljoen overschreed. Tom vloog naar Amerika, om ook te strijden voor een nieuw huis voor Luci. De weken kropen voorbij, maar uiteindelijk kwam op 15 juni het verlossende antwoord: Lucifer is gered. Door Netflix.

Mocht je seizoen drie nog niet hebben gezien, misschien mede door die cliffhanger. Ga hem dan nu alsnog bekijken, want die laatste afleveringen van seizoen drie zijn zo de moeite waard. In het begin kwam het seizoen wat langzaam op gang, maar richting het einde, is Lucifer weer als vanouds. De eerste drie seizoenen zijn in Nederland te zien op Netflix. De opnames voor seizoen vier zijn in volle gang, en naar verwachting komt seizoen vier medio 2019 op Netflix.
Volg Lucifer
Partners 'Til the End
Partners 'Til the End