anonymous geeft "Lucifer - Seizoen 1 (DVD)" een 9.5.
Geschreven door anonymous op 6 december 2017.
4
0

Lucifer - Seizoen 1 (DVD)

"It's really not a good day for your Lucifer-ness." - Chloe

De duivel, hij komt in verschillende vormen. In films als bijvoorbeeld The Devil's Advocate, is hij vermomd en zal hij zijn ware identiteit niet prijsgeven. Anders is het bij Lucifer. Als de duivel noemt hij zichzelf Lucifer Morningstar en steekt hij niet onder stoelen of banken dat hij de duivel in 'the flesh' is. Maar, Lucifer heeft genoeg van de hel, en vraagt zich af hoe zijn leven zou zijn als hij op aarde zou zijn. Dat is precies wat hij doet. En zo begint het verhaal van Lucifer. De duivel als mens. Dat kan nooit lang goed gaan, of wel?

zij lijkt er immuun voor te zijn

Lucifer (Tom Ellis, Rush) belandt op de wereld en valt bijna rechtstreeks in de armen van Detective Chloe Decker (Lauren German, Chicago Fire). Het duurt dan ook niet lang voordat Chloe en Lucifer samenwerken. Chloe gaat voor haar werk, en Lucifer gaat voor haar. Want Detective Decker is de enige vrouw die niet valt voor zijn charmes, sterker nog; zij lijkt er immuun voor te zijn. Toch vormen ze samen een team en proberen zo de misdaad te bestrijden.

Terwijl Lucifer zijn best doet om Chloe te imponeren, om de zaken op te lossen en om te genieten van zijn vakantie, jagen demon Mazikeen (Lesley-Ann Brandt, The Librarians) en Lucifers broer Amenadiel (D.B. Woodside, Suits) Lucifer op. Want zij willen dat Lucifer gewoon teruggaat naar waar hij vandaan komt. De hel. En zo vormen de vier hoofdpersonen een sterk team, dat moet samenwerken om te krijgen wat ze willen. Hoe dit allemaal verder afloopt, is te zien op de DVD van het eerste seizoen van Lucifer.
[image-55083]
De DVD van Lucifer komt in een box met drie dvd's. Op de eerste twee dvd's staan elk vijf afleveringen en de laatste dvd bevat drie afleveringen en het bonusmateriaal. Verwacht er niet teveel van. Er staan een paar deleted scenes op, een kort interview met de cast en de schrijver/ regisseur van de serie en het bevat een korte karakterschets van Amenadiel, Chloe, Linda (de therapeut) en Dan (de ex-man van Chloe).

een heerlijke serie om te kijken op een koude, donkere zondag

Natuurlijk gaat het in deze serie vooral om de inhoud. En daar is niets op aan te merken. De gevatte opmerkingen van Lucifer maken je aan het lachen, en de zaken worden elke aflevering afgerond. De levens van Lucifer en Chloe lopen als een rode draad door het hele seizoen.
Mocht je Lucifer nog niet kennen, dan wil ik hem je toch aanraden. Het is een heerlijke serie om te kijken op een koude, donkere zondag.
Volg Lucifer
Partners 'Til the End