Helgoned geeft "Älska Mig - Seizoen 2 (DVD)" een 7.
Geschreven door Helgoned op 23 Maart 2021.
1
0

Älska Mig - Seizoen 2 (DVD)

Het tweede seizoen van Älska mig is een goed vervolg van deze mooie Zweedse dramaserie.

Älska mig (Houd van mij) is een Zweedse serie over drie generaties van een familie in Stockholm. Het is een dramaserie over liefde en familiebanden. In het eerste seizoen was te zien hoe Sten (Johan Ulveson, Solsidan) na het overlijden van zijn vrouw, opnieuw de liefde vindt bij de excentrieke Anita (Görel Crona, Springfloden). In dit tweede seizoen heeft Sten zijn eigen huis verkocht en is hij permanent ingetrokken bij Anita.

De tweede generatie van de familie is de dochter van Sten, Clara (Josephine Bornebusch, Welcome to Sweden). Clara heeft een relatie met haar voormalige buurman Peter (Sverrir Gudnason, Upp til Kamp). Zij werkt in een geboortekliniek en het wrange is dat zij zelf haar veertigste verjaardag nadert en een hevige kinderwens heeft. Clara en Peter proberen met alle macht zwanger te worden, maar dat lijkt maar niet te lukken.

De jongste is de zoon van Sten, Aron (Gustav Lindh, Top Dog). Hij heeft een kind samen met zijn ex-vriendin, de DJ Elsa, maar ondanks zijn vaderschap is hij nog redelijk onvolwassen. Inmiddels woont hij samen met zijn nieuwe liefde Jenny in een piepklein appartement. Dat levert de nodige stress op als hij op zijn kind moet passen. Ondertussen loopt het niet erg vlot met zijn carrière als jongste bediende bij een advocatenkantoor en heeft hij geldproblemen.

Kortom; een degelijke dramaserie, goed gemaakt en een mooi Zweeds kwaliteitsproduct.

Dit tweede seizoen van Älska Mig is een prettig vervolg van de serie. De problemen van de familie zijn herkenbaar en de afleveringen kijken lekker weg. Het acteerwerk is over de gehele linie goed en de personages zijn prima uitgewerkt. Er is spanning omdat je als kijker meevoelt met de hoofdpersonen en er is humor in de alledaagse dingen van het leven. Kortom; een degelijke dramaserie, goed gemaakt en een mooi Zweeds kwaliteitsproduct.

Net als het vorige seizoen, is deze reeks ook weer overzichtelijk met zes afleveringen van elk 45 minuten. De serie is te zien op Mylum.tv en dus ook op dvd verschenen. De dvd-uitgave kent een prima beeldkwaliteit en de ondertiteling is prettig geplaatst. Jammer dat er helemaal geen extra’s zijn, alleen wat trailers van andere series. Het zou mooi zijn geweest als de koper van de serie was getrakteerd op, bijvoorbeeld, een achtergronddocumentaire of wat interviews.
Volg Älska mig
I had a plan
I had a plan