8
Bartwin v/d Pols geeft "Scrotal Recall/Lovesick - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door Bartwin v/d Pols op 30 november 2016.
3
0

Scrotal Recall/Lovesick - Seizoen 2

Eén van de meest overkeken series van 2014 was de originele, frisse komedieserie Scrotal Recall van zender Channel 4. In deze serie moest Dylan (Johnny Flynn, Detectorists) op zoek naar zijn voormalige bedpartners omdat hij de soa chlamydia had opgelopen. In elke aflevering staat dus een andere ex-bedpartner centraal. Bijgestaan door zijn vriendenclub bestaande uit vriendin Evie (Antonia Thomas, Misfits), Angus (Joshua McGuire, About Time) en zijn beste vriend Luke (Daniel Ings, The Crown) begint Dylan aan deze ongemakkelijke reis door zijn verleden. Kan dit gegeven eigenlijk wel grappig zijn? Reken maar van yes!

Nog afgezien van de briljante titel van de serie wist de serie door uitstekende casting en de typische Britse ongemakkelijke humor een hoog niveau te halen. Het was dan ook prettig nieuws toen Netflix aankondigde dat het niet alleen seizoen 1 had overgenomen maar er ook nog eens een tweede seizoen aan vastplakte met behoud van de cast. Uiteraard kon dit niet geheel goed gaan en paste men voor het bravere Amerikaanse publiek de uitdagende titel aan naar het, ook correcte, maar risicoloze Lovesick.
Lovesick

In seizoen twee vervolgt Dylan zijn ongemakkelijke reis terug door de tijd. Mocht je nu denken dat Dylan een echte vrouwenverslinder is dan zit je er naast. Dylan is juist het stuntelige, romantische type dat zich meer per toeval telkens in de armen van een andere jongedame terugvindt. Bovendien volgt de serie naast de hilarische escapades van Dylan (en zijn vrienden) als rode draad de niet uitgesproken romance die al die jaren tussen vriendin Evie en Dylan broedt. Naar goed Engels gebruik lopen deze twee elkaar telkens mis in de ontluikende liefde die over en weer springt.

Hoewel de afleveringen niet altijd constant zijn in niveau en het even op gang moet komen, is de naturelle chemie uit seizoen 1 al snel terug. Vooral beste vriend Luke is in topvorm als hij zijn eigen problemen tegenkomt op het liefdesgebied en een prettige ontwikkeling beleeft in seizoen 2. Ook vriend Angus maakt de nodige ontwikkelingen door en biedt een prettige afwisseling voor de aantrekken/afstoten dynamiek tussen Evie en Dylan.

Scrotal Recall is één van de leukste komedieseries van 2016

Tijdens de acht korte afleveringen weet Scrotal Recall vaak de goede balans te vinden tussen humor en diepgang. Als kijker is het soms heerlijk tenenkrommend om alle hilarische verwikkelingen te zien en tegelijkertijd mee te leven met de haperende romance tussen Evie en Dylan. In dit tweede seizoen is er bovendien meer tijd gestoken in de ontstaansgeschiedenis van de hechte vriendengroep. Dit alles komt, uiteraard, bij elkaar in de laatste aflevering die genoeg over laat voor een mogelijk derde seizoen. Het zal dan wel een interessante uitdaging worden voor de schrijvers om de formule van Scrotal Recall/Lovesick nog steeds zo grappig te houden.

Als je deze serie dus nog niet hebt gezien en houdt van frisse, grappige komedies dan is deze serie een echte aanrader. Daarnaast hoeven fans van het eerste uur niet te vrezen: Scrotal Recall/Lovesick toont in haar tweede seizoen vormbehoud als één van de leukste komedieseries van 2016.
Volg Lovesick
Evie (Part Two)
Evie (Part Two)