7
anonymous geeft "Love - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door anonymous op 20 februari 2019.
1
0

Love - Seizoen 3

Vanavond is het Valentijn. Liefde hangt in de lucht, maar mijn vrouw is uit sporten. Een mooi moment om mijn review te schrijven over de Netflix-serie Love. Een romantische komedieserie met een twist staat in het teken van de liefde en onconventionele relatie tussen de dertigers Mickey (Gillian Jacobs) en Gus (Paul Rust).

In de eerste twee seizoenen hebben we al kennis gemaakt met de beide hoofdpersonen en hun vrienden, waaronder de onvolprezen Bertie (Claudia O'Doherty). De relatie tussen de beide hoofdpersonen kende zo zijn hoogte- maar zeker ook dieptepunten. Nog voordat het derde seizoen van start ging, werd al bekend dat dit ook het laatste seizoen van Love zou zijn. De belangrijkste vraag was dan ook: op welke manier nemen we afscheid van deze twee hoofdpersonen? Redden ze het samen en is liefde echt alles wat je nodig hebt?

De reis is even belangrijk als de uiteindelijke bestemming, zeggen ze wel eens. Als het gaat om de liefde, dan is dat niet heel veel anders. Wat ik zeggen wil: natuurlijk leidt de serie tot een climax en krijgen we antwoord op bovenstaande vraag, maar misschien nog wel belangrijker is de weg (de elf afleveringen) richting dat gedroomde (?) einde. Waar in het eerste en tweede seizoen de vraag constant was: hoe toegewijd zijn Mickey en Gus nu aan elkaar, en hun relatie. In het derde seizoen wordt dit helder. Dit zijn twee mensen die voor elkaar gaan.

Het einde van een serie is in sommige gevallen pijnlijk, maar er zijn ook series waarin het einde eigenlijk al te lang is gerekt. Love valt daar wat mij betreft wat tussenin. Er zijn best wel wat argumenten te bedenken waarom het na het eerste of tweede seizoen al wel klaar was. Tegelijkertijd is het ook wel eens lekker om een serie te kijken waarin karakters de ruimte krijgen om samen te groeien. Het derde seizoen biedt daarmee een afsluiting die niet aan elke serie is gegeven. En voor wat betreft het antwoord op de vraag of ze het samen redden? Netflix aan! Deze serie is het vind ik waard gekeken te worden.
Volg Love
Catalina
Catalina