Thomas ten Veldhuijs geeft "Love, Death & Robots - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door Thomas ten Veldhuijs op 8 juli 2021.
6
0

Love, Death & Robots - Seizoen 2

De titel zegt het al: liefde, dood en robots! Laat je onderdompelen in een reeks indrukwekkende geanimeerde afleveringen.

Het tweede seizoen van Love, Death & Robots heeft hetzelfde recept als het eerste seizoen. Het is een geanimeerde anthologieserie waarbij iedere aflevering door een ander team is ontwikkeld en ieder gebruik maakt van een andere vorm van animatie. Daarnaast zit er natuurlijk in iedere aflevering wat liefde, dood en natuurlijk robots.

Love, Death & Robots

Het tweede seizoen bevat acht afleveringen die ieder een lengte hebben tussen de zeven tot achttien minuten. Daarmee is het seizoen flink ingekort ten opzichte van het vorige seizoen dat namelijk achttien afleveringen bevatte. Daarnaast is een groot deel van de afleveringen gereserveerd voor de aftiteling. Je zal dus waarschijnlijk snel door de afleveringen heenvliegen. De kortere duur is de serie overigens naar mijn idee wel ten goede gekomen.

Spanning, science fiction, actie, drama, komedie: het komt allemaal voorbij!

De afleveringen waren namelijk goed in balans. De animatiestijlen waren stuk voor stuk indrukwekkend. En de verhaallijnen waren allemaal mysterieus, spannend, vermakelijk, soms ook grappig en daarmee erg pakkend. De animatiestijl in sommige afleveringen zorgden er ook voor dat het net echt leek. Je moet dan echt goed kijken om te kunnen zien dat het om animatie gaat. In de animatiestijlen zit overigens wel een puntje van kritiek, er zat namelijk weinig variatie in. Desalniettemin oogde het allemaal erg indrukwekkend. Naar mijn idee was het tweede seizoen ook een grote stap vooruit ten opzichte van het eerste seizoen dat ik met een vijf had beoordeeld (https://www.mijnserie.nl/love-death-robots/recensie/2616/love-death-robots-seizoen-1-thomastv/).

Het tweede seizoen had interessante verhaallijnen. Sommige thema’s zijn reeds behandeld in blockbuster films zoals bijvoorbeeld The Terminator, Robocop, Blade Runner en Alien. Zo gaat het vaak over het combineren van mens en machine, machines die zich tegen de mens keren en is een Apocalyptische wereld een terugkerend thema. Dat zijn natuurlijk onderwerpen die interessant blijven om over te filosoferen.

De serie bevat veel verschillende genres waardoor er voor elk wat wils is. Spanning, sciencefiction, actie, drama, komedie, het komt allemaal voorbij! Ook hebben de afleveringen erg originele verhaallijnen. Eentje gaat bijvoorbeeld over de kerstman en dat verloopt niet zoals je zou verwachten. Een andere aflevering komt erg over als een Alien-film waarbij de hoofdrolspeler (overigens vertolkt door de bekende acteur Michael B. Jordan: Parenthood) continue wordt achtervolgt door een robot die niet goed functioneert. Al met al was ik positief verrast met het tweede seizoen dat naar mijn mening een flinke verbetering vergeleken met het eerste seizoen.

Het tweede seizoen van Love, Death & Robots is een gebalanceerde serie, met ambitieuze mooi geanimeerde verhaallijnen. Iedere aflevering is pakkend op zijn eigen manier waardoor je steeds benieuwd bent naar het volgende verhaal dat komt. Ook al is er weinig variatie in de animatiestijlen, blijft het een genot om naar te kijken.

Gezien het bovenstaande geef ik het tweede seizoen van Death, Love & Robots een welverdiende 7,5.
Volg Love, Death & Robots
Jibaro