7.5
Helgoned geeft "Lost in Space (2018) - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 20 Maart 2020.
4
0

Lost in Space (2018) - Seizoen 2

Na anderhalf jaar wachten verscheen het tweede seizoen van Lost in Space in december 2019 op Netflix. In het eerste seizoen is de ruimtefamilie inmiddels wel gewend aan het gevaar en hoe ze gezamenlijk daarmee om moeten gaan. Ze zijn gestrand op een vrij onherbergzame planeet samen met de manipulatieve dokter Smith (Parker Posey, Louie) en de opportunistische majoor Don West (Ignacio Serricchio, Bones). Voor de zekerheid heeft de familie dokter Smith maar gevangen gezet. De Robinsons hebben met hun gebruikelijke inventiviteit en kennis een kas gemaakt om voedsel te kweken. De eerste aflevering startte toepasselijk op de premièredatum op Netflix met een kerstfeest dat gevierd wordt met diverse zelfgemaakte cadeaus.

De Robinsons komen er al snel achter dat ze de planeet waarop ze zich bevinden, op korte termijn moeten verlaten. De sets van de eerste paar afleveringen zien er vooral bijzonder goed uit, ze zijn overtuigend en voor een televisieserie erg fraai. De manier waarop de planeet en het gehavende ruimteschip Jupiter 2 in beeld komen is indrukwekkend. Het tweede seizoen draait voornamelijk om de manier waarop de Robinsons samen met het moederschip Resolute op zoek gaan naar de bewoonbare planeet Alpha Centauri.

Lost in Space (2018)

Het gezin Robinson blijft centraal staan. Moeder Maureen Robinson (Molly Parker, House of Cards) en vader John Robinson (Toby Stephens, Black Sails), zijn weer een paar. Door middel van flashbacks krijgen we weer meer informatie over de personages, net als in het eerste seizoen, ditmaal vooral over de kinderen. Zo krijgen we inzicht in de achtergrond van de geadopteerde Judy en met behulp van het boek van Penny over haar positie in het gezin. Ondertussen is Will Robinson van een kleine jongen naar een puber uitgegroeid. Zijn metgezel de robot is ook terug, maar zelfs Will twijfelt of de robot hem wel beschermt als het er op aan komt.

Lost in Space (2018)

De tien afleveringen vond ik prima opgebouwd en een goed vervolg op het eerste seizoen.

De tien afleveringen vond ik prima opgebouwd en een goed vervolg op het eerste seizoen. Er is veel geld geïnvesteerd in de serie en dat is ook duidelijk te zien. Het personage van dokter Smith blijft het meest fascinerende karakter, ook dit seizoen blijft zij onberekenbaar en weet je nooit of ze iets goed of kwaads van plan is. Toch heeft de familie haar nodig in de strijd tegen de elementen en de politieke spelletjes op de Resolute. In de slotafleveringen komen de familie en hun reisgenootschap dicht bij Alpha Centauri. Uit de slotbeelden van de laatste aflevering kan worden opgemaakt dat deze planeet ook de nodige verrassingen herbergt.
Volg Lost in Space (2018)
Trust
Trust