8
anonymous geeft "Looking - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door anonymous op 30 januari 2014.
0
0

Looking - Eerste aflevering

Zelfs voordat er ook maar een minuut van Looking was uitgezonden schreven de mensen er al over. Een tv-serie die zich richt op de homoseksuele gemeenschap. Na al deze verhalen en meningen geldt slecht nog één ding: is Looking een goede serie? Ik ben slechts een recensent, een vrouwelijke ook nog, dus zou ik deze serie wel goed kunnen beoordelen? Ik ga het gewoon proberen.

Is Looking een goede serie? Ik kan je melden dat ik de eerste aflevering, die op 19 januari 2014 op HBO in première ging, erg leuk vond. De serie gaat over de drie homoseksuele vrienden Patrick (Jonathan Groff, Glee), Agustin (Frankie J. Alvaraz, Smash) en Dom (Murray Bartlett, Guiding Light). De serie draait om de alledaagse dingen die de drie vrienden meemaken. Daar horen ook de intieme dingen bij.

Hoe intiem? Behoorlijk, maar niet schokkend. Er is een verbazingwekkende openheid in de manier waarop de situaties worden neergezet. Of het nu Patricks zoektocht naar liefde is, de strijd van Agustin om zich te binden aan zijn vriend Frank (O.T. Fagbenle, Material Girl), of Doms besef dat zijn leven niet is wat hij gehoopt had als veertiger. Dit zijn allemaal situaties die op iedereen kunnen slaan. Natuurlijk komen er ook bedscènes aan bod, maar die zitten in elke serie.

Wat erg mooi is aan Looking, is dat alles op locatie gefilmd is. Elke straathoek, elk café is voor de inwoner van San Francisco bekend terrein. Af en toe voel je je een voyeur als je de serie bekijkt. Waarschijnlijk komt dit door de manier van filmen. Looking zal niet een show zijn die iedereen kan waarderen. Sommige zullen de serie vermijden omdat het over homoseksuelen gaat, misschien vinden anderen het niet 'gay' genoeg.

Ik, als vrouw en recensent, vond de eerste aflevering van Looking een eyeopener. Ik ben blij dat er series gemaakt worden met homoseksualiteit als onderwerp. Ik was nieuwsgierig naar deze serie en het heeft me niet teleurgesteld. Patricks zoektocht naar de liefde brengt hem in situaties die ik herken uit Sex and the City, alleen hebben de mannen baarden en speelt mode geen rol. Voor mij krijgt Looking na de eerste aflevering een mooie acht!
Volg Looking
The Movie (Part 4)
The Movie (Part 4)