9
anonymous geeft "Looking - Seizoen 2" een 9.
Geschreven door anonymous op 16 april 2015.
0
0

Looking - Seizoen 2

Na de enerverende seizoensfinale van seizoen één, beginnen de vrienden in Looking aan een tweede seizoen. Aangezien de rust moet terugkeren in het leven, besluiten Dom, Patrick en Agustin de drukte van de stad achter zich te laten. Ze vertrekken naar de bossen waarin ze een weekend door willen brengen in een blokhut. Patrick heeft na de ellende met Kevin en Richie behoefte aan rust, vrienden en spelletjes. Drank en feesten zijn uit den boze, dat is althans de bedoeling, maar als Doris ineens opduikt is het met de rust gedaan; de drank wordt uit de kast gehaald en het Monopolyspel in de kast gezet.

Na een weekend, wat eigenlijk rustig zou moeten verlopen, maar uiteindelijk eindigt met een enorm feest, keren de vrienden terug naar hun thuisbasis. Daar hebben de problemen, liefdes en exen gewoon op hen gewacht. En zo gaat Looking op vrolijke voet verder, daar waar het in seizoen één is gestopt. Kevin blijft een grote rol spelen in het leven van Patrick, die daar steeds meer moeite mee heeft, omdat Kevin nog steeds in een relatie zit. Dom bekijkt een locatie voor een restaurant en Agustin komt iemand tegen die zijn hele leven kan veranderen. En Doris, de vrouwelijke steun en toeverlaat en vriendin van de drie vrienden krijgt heel wat voor haar kiezen.

Looking was één van mijn favoriete series. Ik leg de nadruk op was, want op 25 maart maakte HBO bekend dat er geen derde seizoen zal komen. Wel wordt er gesproken over een afsluiter van Looking. De makers van Looking willen dit doen in de vorm van een film. Zo willen ze de serie toch een officieel einde geven. De fans van Looking nemen hier geen genoegen mee en zijn online een petitie gestart, die inmiddels ruim 60.000 keer getekend is. Helaas zal dat voor HBO niet genoeg zijn. De serie trekt helaas steeds minder kijkers, waardoor het voor HBO niet aantrekkelijk is om ermee door te gaan.

Looking is wel een serie die de moeite waard is. Het geeft een kijkje in de wereld van de homoseksualiteit, een wereld die nauwelijks verschilt van de wereld van de heteroseksualiteit. Zo is er liefdesverdriet, zijn er dilemma's, problemen met werk, geld en HIV. Toch is Looking wel een serie die een stapje verder gaat. Naast de dagelijkse problemen, laat Looking ook de seksscènes niet achterwege. Deze worden wel mooi in beeld gebracht en gaat het niet alleen om seks maar ook om de liefde die daarbij komt kijken. De eerste keer dat ik zo'n scene zag, voelde ik me een beetje een voyeur, maar na een paar keer is het de gewoonste zaak van de wereld geworden en is het niet anders dan in elke andere serie.

Ik kijk zelf uit naar de film, (waarvan het filmen begint in september 2015) dit omdat ik toch nog met vragen zit. En een serie eindigen met een hoop vragen is geen bevredigend einde. Oké, in je hoofd maak je het verhaal wel af, maar dat is anders dan het zelf zien. De reacties zijn over het algemeen erg positief. Eindelijk een serie waarin mensen zichzelf kunnen herkennen. Helaas zijn er te weinig series die dit doen. Beide seizoenen van Looking zijn op dit moment in Nederland te zien op HBO On Demand. Stiekem hoop ik dat HBO terugkomt op haar besluit om de serie te beëindigen, tot die tijd wacht ik geduldig af tot de film te zien is en ik eindelijk de vrienden los kan laten, in hun eigen wereld; tevreden, gezond en bovenal gelukkig.
Volg Looking
The Movie (Part 4)
The Movie (Part 4)