Helgoned geeft "Locke & Key - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 13 december 2021.
6
1

Locke & Key - Seizoen 2

Na een stroeve start komt Locke & Key snel op stoom in dit tweede seizoen.

Op 22 oktober 2021 maakte Netflix het gehele tweede seizoen van de fantasyserie beschikbaar. In het eerste seizoen zagen wij dat Nina Locke (Darby Stanchfield, Scandal) na het overlijden van haar man met haar kinderen verhuist van Seattle naar Keyhouse in de plaats Matheson, het huis waar haar man is opgegroeid. Haar jongste zoon Bode (Jackson Robert Scott, Marvel's WandaVision) ontdekt dat in het huis magische sleutels zijn verborgen. Samen met zijn broer Tyler (Connor Jessup, Falling Skies) en zus Kinsey (Emilia Jones, Utopia) komt hij achter de mooie en minder fraaie eigenschappen van de mysterieuze sleutels.

Locke & Key

Het tweede seizoen start met beelden uit 1775, als soldaten op de vlucht in een grot bij de zee een portaal vinden. Als ze dit aanraken en het portaal opent komen ze in aanraking met een vreemd licht dat kogels uitstoot en ervoor zorgt dat ze bezeten raken. Daarna keren we terug naar het heden als we de kinderen Locke zien in hun dagelijkse belevenissen. Ze maken met klasgenoten hun eigen horrorfilm, ze hebben feestjes en hangen met hun vrienden. Ondertussen is het maar wat duidelijk dat de sleutels steeds belangrijker worden. Naast gevaarlijk, blijken de sleutels ook een aantrekkelijk doelwit voor duistere figuren.

Locke & Key

De serie is gebaseerd op een serie stripverhalen van Joe Hill. Nadat Fox in 2011 en Hulu in 2017 al pogingen deden om er een serie van te maken, bleef het uiteindelijk bij een pilotaflevering van Fox in 2011. In 2018 besloot Netflix om een eerste seizoen van tien afleveringen te laten maken. Dit tweede seizoen kent zowel afleveringen waarin veel ontwikkelingen worden geïntroduceerd als afleveringen met voortkabbelende situaties.

Vanaf de tweede helft van het seizoen komt de serie pas goed op stoom. De acteerprestaties van de jonge cast is goed en de speciale effecten zijn prima verzorgd. Dan blijkt ook dat de verhaallijnen goed in elkaar zitten en er genoeg mysterieuze zaken voorbijkomen om je als kijker te boeien. Het is inmiddels duidelijk dat er een derde seizoen komt en gezien de sterke slotafleveringen is dat goed nieuws.
Volg Locke & Key
Farewell
Farewell