Komedie
6
Recensieoverzicht

Life in Pieces - Eerste aflevering

0
0
Life in Pieces is de nieuwste komedie serie van zender CBS over de komische verwikkelingen van de familie Short. Elk familielid zit in een andere levensfase: de één is single, de ander heeft al kinderen en de laatste krijgt net een kind, en deze diverse fases brengen de nodige grappige ontwikkelingen met zich mee. Tot slot zijn er ook nog de twee ouders van het gezin die proberen het gezin bij elkaar te houden. Nu hoor ik je denken: ik ken deze serie al! Dat is namelijk Modern Family! Of Parenthood!

En dan heb je gelijk. Deze serie kopieert nadrukkelijk de succesformule van deze shows, inclusief de prettige korte tijd van 20 minuten per aflevering. Ook in deze show komen de nodige acteertalenten voorbij: Colin Hanks (naast de achternaam ook bekend van Fargo, Dexter) speelt nieuwbakken vader, Betsy Brandt (Breaking Bad, Magic Mike) speelt getrouwde moeder van drie en de ouders worden gespeeld door veteranen James Brolin (Pensacola: Wings of Gold, Catch me if you can) en Dianne Wiest (In Treatment, Law and Order). En ook in deze show staat de lach centraal met zo nu en dan een serieuze onderliggende boodschap.

© CBS

Maar helaas vergeet het een belangrijk element: de show moet wel leuk zijn om te zien! En Life in Pieces scoort op dat vlak wisselend. In deze eerste aflevering komen in vier korte verhalen achtereenvolgens een ongelukkige date voorbij (met een grappige bijrol van Jordan Peele), de geboorte van een kind en wordt een tienerzoon naar

Life in Pieces scoort helaas niet op alle vlakken een overtuigende voldoende

college gebracht. Als klapper op de vuurpijl heeft de pater familias zijn eigen begrafenis opgetuigd om te ervaren wat men zou zeggen als hij er niet meer zou zijn. Dat klinkt als veel en dat is het ook, zeker binnen de looptijd van 20 minuten.
Niet alle grappen mislukken, de aflevering kent zeker haar grappige momenten waarin alles klikt en je de potentie van de serie kunt zien. Veel hangt wel af van je eigen ervaringen met betrekking tot het onderwerp: ik vond bijvoorbeeld de perikelen rondom de geboorte en kraamtijd van het eerste kind van Colin Hanks en zijn vrouw Zoe Lister-Jones (Whitney, New Girl) erg grappig maar ook omdat ik het kon relateren aan mijn eigen ervaringen.

Life in Pieces scoort dus helaas niet op alle vlakken een overtuigende voldoende maar het is nog te vroeg om deze serie op basis van deze eerste aflevering af te serveren als een misser. Het kost gewoon tijd om alle verhaallijnen uit deze familie goed neer te zetten en als kijker om gewend te raken aan de personages maar Life in Pieces maakt geen overtuigende eerste indruk. Een voorzichtige voldoende dus.
0
0
Over de auteur, Bartwin v/d Pols
Bartwin v/d Pols
Bartwin is een liefhebber van een goed verhaal, los van het medium. Vanuit deze drijfveer volgt hij geregeld series met genoeg kwaliteit om hem te boeien. Voorbeelden zijn The Sopranos, Ray Donovan en uiteraard Black Mirror. Hij heeft een lichte voorkeur voor miniseries en/of niet-Amerikaanse series zoals Broadchurch, Happy Valley, Bron/Broen en Luther. Als recensie schrijver voor MijnSerie heeft Bartwin een meer publiek forum gevonden voor het uiten van de eigen mening over wat goed en niet goed is en staat uiteraard open voor een levendige discussie over deze mening!
Meer recensies van Bartwin v/d Pols

Vorige Aflevering

Uitgezonden op 27 jun. '19