7
Dennis Korpel geeft "Lie to me - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door Dennis Korpel op 5 november 2012.
0
0

Lie to me - Seizoen 1

Soms worden mensen door de FBI ingehuurd omdat ze goed met cijfers zijn, of omdat ze veel weten van botstructuren. De mensen van The Lightman Group worden door de FBI ingeschakeld omdat er geen leugen voor ze verborgen blijft. En aangezien er bij misdaden regelmatig onwaarheden de wereld in worden geholpen, zijn Dr. Cal Lightman en zijn collega’s regelmatig gewenst.

De Lightman Group bestaat voornamelijk uit vier karakters, over wie je in het eerste seizoen eigenlijk helemaal niet zoveel te weten komt. Hoofd van The Group, is Dr. Cal Lightman. Hij doet dit werk al heel lang en beheerst daardoor diverse technieken, die ook zijn collega’s regelmatig verbaasd doen staan. Naast hem hebben we Dr. Gillian Foster, ze is de zakenpartner van Cal. Verder hebben we Eli Loker, de man die altijd denkt wat hij zegt. Liegen komt niet in zijn leven voor, beweert hij. Als laatste is er nog Ria Torres. Waar de drie andere leden opleidingen en studies hebben gevolgd, is Ria een echt natuurtalent.

De eerste paar afleveringen van Lie to me zitten vol verbazingwekkende momenten. Vooral de snelheid waarmee Cal leugenaars ontmaskert, is indrukwekkend. Zodra je als kijker een beetje gewend raakt aan de details waarop men let, wordt het ook een spelletje om zelf die dingen op te merken. Ik merkte echter wel, dat ik voorlopig nog geen open sollicitatie hoef te versturen naar The Lightman Group…

Seizoen 1 bestaat uit dertien losse afleveringen. De structuur is over het algemeen vrij standaard. Er gebeurt iets, de medewerkers ondervragen de verdachten en zoeken naar aanwijzingen en de aflevering eindigt met een case die wordt afgerond. Door de afleveringen heen lopen er nog wel een paar dunne persoonlijke verhalen, maar een duidelijke rode draad is er niet echt. Dit is verder niet storend, aangezien de afleveringen zelf zeker genoeg diepgang bieden!
Volg Lie to Me
Killer App
Killer App