6
Dennis Korpel geeft "Lie to Me - Seizoen 3" een 6.
Geschreven door Dennis Korpel op 5 november 2012.
0
0

Lie to Me - Seizoen 3

TRTH HRTZ (Truth Hurts). Die letters staan op de vuisten geschreven van Tim Roth, op de cover van de DVD’s. Helaas geldt dit zeker voor het hele derde, en tevens laatste, seizoen van Lie to Me. De dertien laatste afleveringen vormen zeker niet het beste seizoen van deze serie.

Waar seizoen twee al een stukje minder was dan het zeer sterke eerste seizoen, is het na het zien van seizoen drie wel duidelijk waarom deze serie geen vervolg heeft gekregen. Aangezien er in dit seizoen wederom weinig afwisseling in de opbouw van de afleveringen zit en er ook weer niet echt een sterke rode draad door het seizoen heen loopt, is het voornamelijk veel van hetzelfde wat de kijker te zien krijgt.

In seizoen twee was er meer aandacht voor de andere karakters, maar seizoen drie is toch wel weer de grote Cal Lightman-show geworden. Je hebt continu het gevoel dat er uit de andere personages nog veel leuke dingen te halen valt, maar alles focust zich slecht op Cal. Daarbij wordt de relatie met zijn dochter wel wat meer onder de aandacht gebracht. Dit is echter op zo’n manier gedaan, dat ik bijna bij elke scene moest denken aan seizoen twee van 'Shark'. Wederom niets nieuws en verfrissends.

Is seizoen drie dan echt zo verschrikkelijk? Nee, dat niet. Als je van de eerste twee seizoenen hebt genoten, zullen deze afleveringen verder ook niet echt een opgave zijn om door te komen. Maar verwacht hier geen onverwachtse dingen, die je als kijker no-way aan kan zien komen. ‘Verstand op nul en lekker ontspannen kijken’, is eigenlijk gewoon het beste om te doen bij de laatste blik in de keuken van The Lightman Group.
Volg Lie to Me
Killer App
Killer App