7.5
Peter Rotthier geeft "Legion - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Peter Rotthier op 23 februari 2017.
8
0

Legion - Eerste aflevering

Reeksen gebaseerd op Marvel Comics doen het meestal niet slecht in het serielandschap. Althans de startseizoenen van de vele Marvelseries die we ondertussen mochten ontdekken wisten heel wat liefhebbers te strikken. De nieuwste telg in het Marvelgebeuren dat een serieversie kreeg, is Legion, een van de mutanten die we ook kennen uit de X-Men films.

Bij de start van de pilot maken we kennis met het jongetje David. David is duidelijk geen doordeweeks kind. Het kattenkwaad dat hij uithaalt gaat net iets verder dan dat van zijn leeftijdsgenoten en als puber wordt het alleen maar erger en erger. Zo belandt hij in een psychiatrische instelling waar zijn schizofrene aandoening onder controle gehouden wordt met medicatie.

Op het moment dat we kennismaken met de volwassen versie van David Haller (Dan Stevens, Downton Abbey), zijn we al halfweg de eerste aflevering en komt de aap stilaan maar zeker uit de mouw. David wordt verliefd op een meisje dat ook opgenomen wordt in de instelling. Wanneer zij terug naar huis mag, komt zijn ware aard boven en krijgen we door dat David eigenlijk een mutant is.

David zelf beseft dat echter nog niet. Terwijl de twee kampen die we kennen uit de X-Men films een achtergrondgevecht leveren om David in hun rangen op te nemen, denkt hij nog steeds dat hij schizofreen is en een gevaar is voor de maatschappij.

Deze aanzet levert alvast op dat je als kijker meer wil weten over hoe Legion verder gaat. De langgerekte intro over de jeugd van David zorgde ervoor dat ik Legion bijna had opgegeven, maar vanaf het moment dat hij zijn Duivels ontbindt komt er vaart in de show; een Marvel productie waardig. Het tweede deel van de pilot heeft vaart, zit vol actie en werpt alvast een klein lichtje op wat komen gaat in de volgende afleveringen. Hopelijk lost de opgewekte interesse voor het vervolg van dit verhaal de verwachtingen in en slaagt deze Marvel reeks erin mij langer te binden dan anderhalf seizoen.
Volg Legion
Chapter 27
Chapter 27