Frederika Reihs geeft "Legacies - Seizoen 4 (DVD)" een 6.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 2 april 2023.
3
0

Legacies - Seizoen 4 (DVD)

Vechten voor het onrecht en de monsters verslaan is niet zo makkelijk als het klinkt. Het team moet in Legacies offers maken en het goede van de hele school boven zichzelf stellen.

Al drie seizoenen lang zijn de studenten van de Salvatore School aan het proberen om het monster Malivore te verslaan. Ze hebben de ene tegenslag na de andere te verduren gekregen. In seizoen drie zijn ze misschien wel de grootste tegenslag tegengekomen, namelijk Malivore in menselijke gedaante, fysiek in hun wereld in de vorm van Landon. Maar hoe kunnen ze hem verslaan zonder dat Hope haar vampier kant moet activeren? En hoe kunnen ze Cleo nog redden uit Malivore?

Dit seizoen zit vol spanning en sensatie. Wat voor de leerlingen lijkt op hun beste vriend Landon is eigenlijk het monster Malivore. Ze moeten de knoop doorhakken, blijven ze kiezen voor de aanwezigheid van Landon, ook al is hij het niet echt, of kunnen ze de gedaante van hun beste vriend vermoorden? Dit is één van de vele moeilijke keuzes die de Super Squad moet maken. Vechten voor het onrecht en de monsters verslaan is niet zo makkelijk als het klinkt. Het team moet offers maken en het goede van de hele school boven zichzelf stellen.

Legacies
© The CW

Seizoen vier staat in het teken van Hope. Hope die de tribrid wordt en vecht met haar emoties. Nu ze een vampier is, kan ze ervoor kiezen om haar emoties uit te zetten en de pijn niet meer te voelen. Alles wat ze heeft meegemaakt, de mensen die ze heeft verloren, alle mensen waar ze het meest van hield, duwen haar uiteindelijk over de streep en zorgen ervoor dat ze haar menselijkheid uit zet en slecht wordt. Maar ergens in haar achterhoofd blijft dat stemmetje van de goede Hope, vechtend om naar voren te komen en haar vrienden te kunnen redden.

Ook krijgt de Super Squad te maken met een nieuwe dreiging, de goden die maar een ding willen, Hope verslaan. Hope is in haar tribrid vorm onverslaanbaar en dit maakt haar een gevaar voor de goden. De achtergrond van deze goden krijgt Legacies echter niet helemaal netjes op een rijtje. Zowel de Griekse als Romeinse goden worden getoond als een familie, waardoor Legacies hier de plank wel misslaat. Dit neemt echter niet weg dat het concept erachter voor een interessant laatste gevecht van deze serie zorgt waar de spanning hoog oploopt.

Legacies
© The CW

De dvd-uitgave laat direct zien wat je kan verwachten van dit seizoen, namelijk een verhaallijn met Hope centraal. Meerdere hoofdpersonages uit de eerdere seizoenen verdwijnen wat meer naar de achtergrond en nieuwe personages uit The Originals maken hun entree in Legacies. De kwaliteit van de dvd is prima en er zijn genoeg taalopties om uit te kiezen. Men kan kiezen uit gesproken Engels, Duits of Frans en voor de ondertiteling zijn er de opties om te kiezen tussen Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Volg Legacies
Just Don't Be a Stranger, Okay?
Just Don't Be a Stranger, Okay?