7.5
Frederika Reihs geeft "Legacies - Seizoen 2 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 21 april 2021.
1
0

Legacies - Seizoen 2 (DVD)

Legacies seizoen 2 begint met een hoognodige herhaling van de belangrijkste zaken van het vorige seizoen. Een seizoen dat je zeker niet losstaand kan kijken, maar opnieuw kijken is ook weer niet nodig. Met een terugblik gedetailleerd genoeg om weer helemaal op de hoogte te zijn begint het seizoen direct sterk. Een wereld die begint zonder Hope, of tenminste zonder de herinnering aan haar. Maar ze probeert zich een weg terug te zoeken. Hoewel de laatste aflevering van seizoen 1 nogal veel van het goede bevatte, zombies, de dood van Landon, Hope slapend en in Josie’s gedachten, werkte dit enorm goed. In dit seizoen zien we hoe het verder afloopt.

Legacies
© The CW

Legacies speelt zich af op een kostschool voor bovennatuurlijke wezens. In deze spin-off van The Vampire Diaries heet deze gepast 'The Salvatore School for the Young and Gifted'. Voor de liefhebbers van The Vampire Diaries maakt Alaric Saltzman een comeback als hoofd van de school, een favoriet die nog steeds opkomt voor zijn studenten en alles voor ze over heeft. Ook de dochter van Klause uit The Originals, Hope Mikaelson, heeft in dit seizoen een van de belangrijkere rollen. Hoewel niemand zich haar kan herinneren door haar onbaatzuchtige daad aan het einde van seizoen 1, blijft ze vechten voor wat goed is en voor wie ze hart heeft. Haar zoektocht in dit seizoen blijkt zeker wel de meest interessante te zijn.

De serie, hoewel deze zich ook op een middelbare school afspeelt, voelt jonger aan dan The Vampire Diaries. Wie van fantasy en tienerdrama houdt zit hier zeker goed. Een heerlijke combinatie van bovennatuurlijke wezens, in alle soorten en maten, en High School drama in één. Hoewel heerlijk om te bingen, is het niet een serie die heel diepgaand is. Een vrij oppervlakkige tienerdrama zoals zoveel, alleen dan in een fantasy setting. Voor de liefhebbers van The Vampire Diaries en The Originals zal het voornamelijk door de karakters een bijzondere serie zijn, maar zonder deze achtergrondkennis is het een serie zoals zovelen.

Legacies
© The CW

De dvd-cover laat je precies zien wat je kunt verwachten van dit seizoen. Intrigue, drama, duisternis. Alles wat nodig is voor een goede binge worthy serie. Met maar liefst zestien afleveringen en enkele interessante extra’s kom je de tijd wel door. Vooral de Legacies comic-con panel van 2019 is een leuke toevoeging aan de dvd. Leer de acteurs achter de personages kennen en zie de karakters zoals je ze nog niet eerder hebt gezien.
Volg Legacies
Just Don't Be a Stranger, Okay?
Just Don't Be a Stranger, Okay?