6
PPMBrouwers geeft "King of the Nerds - Eerste aflevering" een 6.
Geschreven door PPMBrouwers op 29 Maart 2013.
0
0

King of the Nerds - Eerste aflevering

Toen ik een serie genaamd ‘King of the Nerds’ zag, wist ik dat ik deze serie moest checken. Hoewel ik mezelf niet betitel als nerd, vind ik deze subgroep altijd fascinerend. Met een vaak hoog IQ, maar laag EQ hebben ze een eigen subcultuur ontwikkeld. Eerder was er al de reality show ‘The beauty and the Nerd’, waar ik altijd met veel plezier naar de nerds keek. De sociale onhandigheid, maar toch de specifieke vaardigheden die ze beschikten laten je aan de ene kant heel dom voelen, en vijf minuten later zeer bekwaam. Nu dus een nieuwe serie met nerds, ditmaal elf stuks. Gepresenteerd door twee nerds bekend van ‘Revenge of the Nerds’: Curtis Armstrong (o.a. stem van Snot, Family Guy) en Robert Carradine.

Dan nu ‘King of the nerds’. Elf nerds worden zoals vaker in een reality show bij elkaar gegooid in één huis; toepasselijk Nerdvana genoemd of zoals een kandidaat het noemt: nerdheaven. Een huis vol met nerdspullen, zoals een Radioshack lab (vol met elektronicaspullen), uiteraard een whiteboard, nerdspelletjes zoals Rubik's Cubes en zelfs een levensgrote Batman. De eerste taak die ze uit moeten voeren is teams vormen, gezien het oneven aantal zal er één iemand niet gekozen worden; de grootste angst voor nerds. Als de teams eenmaal gevormd zijn, worden er twee personen uitgekozen die moeten strijden in een ‘nerd-off’. De verliezer moet naar huis. Levensgroot schaken is dit in de eerste aflevering. Uiteindelijk zal er één nerd overblijven die mag plaats nemen in de “Throne of Games”, uiteraard een referentie naar de immens populaire Game of Thrones.

De eerste aflevering was nog niet extreem spannend, ook gezien het feit dat iedereen nog geïntroduceerd dient te worden. De sociale handicaps van de deelnemers zijn nog niet duidelijk opgevallen, maar met alle irritaties die altijd aanwezig zijn in dergelijke shows zal dit zeker nog naar voren komen. Ook ben ik benieuwd naar de verschillende uitdagingen die ze voor hun kiezen krijgen.

Voor nu krijgt ‘King of the Nerds’ zes Rubik's-Cubjes, alhoewel dit nog verhoogd kan worden naar een zeven indien er meer spanning in komt.
Volg King of the Nerds
The Nerdtastic Finale